در رسانه ها:
معاون وزیر راه و شهرسازی برای تأمین اعتبار آماده‌سازی گلستان شهر بجنورد قول مساعد داد،امسال 100میلیارد ریال اعتبار برای اسکان عشایری میاندشت اسفراین پیش بینی شد که 120 خانوار مشتمل بر 750 نفر جمعیت از خدمات آن برخوردار خواهند شد،بهره برداري از 19 کيلومتر راه روستایی در سبزوار،500 ميليون تومان اعتبار از منابع استاني براي اجراي طرح ترسيب کربن در اسفراين مصوب شد
کد خبر: ۹۳۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۷ 13 September 2015
بدیعی مقدم در ادامه گفت:آماده‌سازی سایت گلستان شهر توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال اجرا است که تاکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
بدیعی مقدم افزود:مبلغ قرارداد این طرح، 260 میلیارد ریال است که 160 میلیارد ریال از این مبلغ تأمین‌شده و تأمین مابقی نیز توسط سید محمد پژمان، معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان تعهد شد.

وی گفت:معاون وزیر راه و شهرسازی کشور در سفر به استان از پروژه‌های در دست اجرا بازدید کرد و قول مساعد تأمین اعتبار لازم برای پرداخت بدهی 30 میلیارد ریالی به بنیاد مسکن بابت اجرای پروژه راه دسترسی به گلستان شهر از دیگر دستاوردهای آن بود.

تأمین اعتبار برای کمک به توسعه فضای سبز، کمک به پروژه‌های گلستان شهر و نیز واگذاری زمین به طرح‌های مصوب و دارای اعتبار از دیگر مواردی بود که در سفر اخیر آقای پژمان مصوب شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود از سفر معاون وزیر راه و شهرسازی در ماه آینده به استان خبر داد و گفت: آقای پژمان قرار است برای بررسی اجرای این مصوبه‌ها به خراسان شمالی سفر کند.

بدیعی مقدم درباره مشکلات تعاونی‌های مسکن مهر در استان نیز اظهار داشت: مشکلات تعاونی‌های مسکن مهر، باید از طریق اداره کل تعاون پیگیری شود و این امر ارتباطی به راه و شهرسازی ندارد.

100میلیارد ریال اعتبار برای اسکان عشایری میاندشت اسفراین پیش بینی شد

مدیر کل امور عشایری خراسان شمالی،در گفت و گو با ایرنا گفت:امسال 100 میلیارد ریال برای احداث بند ذخیره ای سایت اسکان عشایری اسفراین پیش بینی شد.

جلیل رمضانی در ادامه افزود:از مجموع کل اعتبار مزبور، 60 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و 40 میلیارد ریال از محل سفر هیئت دولت به این استان پیش بینی شده است.
وی شروع عملیات این طرح را سال 92 عنوان و تصریح کرد: هم اکنون طرح فوق بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تاکنون برای آن 80 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
رمضانی با بیان اینکه اتمام طرح بستگی به زمان تخصیص بودجه دارد افزود: با اتمام احداث بند ذخیره ای سایت اسکان عشایری میاندشت شهرستان اسفراین 120 خانوار مشتمل بر 750 نفر جمعیت از خدمات آن برخوردار خواهند شد.
مدیر کل امور عشایری خراسان شمالی مرمت و نگهداری راه ها، برق رسانی، آبرسانی، بهسازی محل چادرها، احداث سرویس بهداشتی، گرانی علوفه و ... را از جمله مشکلات عشایری خراسان شمالی برشمرد و گفت: طی دو سال اخیر کارهای زیربنایی خوبی در حوزه عشایری این استان صورت گرفته است.
شهرستان اسفراین هشت هزار و 136 نفر جمعیت عشایر کوچ رو دارد که محل اسکان عشایر در منطقه میاندشت در جنوب غربی این شهرستان واقع است.
مرکز شهرستان 127 هزار نفری اسفراین در 60کیلومتری جنوب شرقی بجنورد واقع است.

بهره برداري از 19 کيلومتر راه در سبزوار

رئيس اداره راه و شهرسازي سبزوار از بهره برداري 19 کيلومتر راه در اين شهرستان خبرداد.
حسن عابدي پور رئيس اداره راه و شهرسازي سبزوار درگفتگو باخبرنگار خراسان شمالي،گفت:اين ميزان راه روستايي با اعتباري حدود پنج ميليارد تومان و در روستاهاي کميز ، ريوند و محور شمالي باند نيشابور-سبزوار آسفالت شده و به بهره برداري رسيده است.

تصويب اعتبار براي طرح ترسيب کربن


مدير پروژه طرح ترسيب کربن خراسان شمالي در گفتگو باخبرنگار روزنامه خراسان شمالی گفت:500 ميليون تومان اعتبار از منابع استاني براي اجراي طرح ترسيب کربن در اسفراين، مصوب شد.

مدير پروژه طرح ترسيب کربن خراسان شمالي گفت:اين ميزان اعتبار 200 ميليون تومان نسبت به منابع استاني سال گذشته افزايش داشته است.

يزداني بااشاره به اينکه دستگاه هاي استاني مکلف به همکاري با اين پروژه هستند، اظهارداشت: تمام دستگاه هاي اجرايي موظف به داشتن تفاهم نامه هستند.

وي ادامه داد:با اين که موافقت نامه اصولي هنوز منعقد نشده است اما پرداخت اين ميزان اعتبار قطعي است و از اول مهر ماه به شکل تدريجي در صورت اجراي فاز بعدي طرح ترسيب کربن اسفراين پرداخت مي شود.

وي با اشاره به آغاز اجراي طرح ترسيب کربن 60 هزار هکتار از اراضي بياباني جاجرم و 40 هزار هکتار از اراضي گرمه از مهر ماه سال جاري، خاطرنشان کرد:فرمانداري جاجرم 40 ميليارد تومان براي اجراي طرح ترسيب کربن جاجرم اختصاص داده است.

وي با بيان اين که روستاهاي قرار گرفته در طرح ترسيب کربن اسفراين به عنوان پايلوت توسعه روستايي در استان در نظر گرفته شده اند، ادامه داد: تمام دستگاه ها بايد براي توسعه اين مناطق روستايي مشارکت کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار