با حضور مسئولان صورت گرفت؛
همزمان با هفته منابع طبیعی تعداد 100عدد ساج و گاز تک شعله بین روستاهای بخش آگره بید و تختان بخش میمه شهرستان دهلران با حضور مسئولان به صورت رایگان توزیع شد.
کد خبر: ۹۴۷۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۷ 09 March 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی ایلام اظهار داشت : با هدف تغییر الگوی مصرف سوخت، جلوگیری عدم تجاوز به عرصه های منابع طبیعی و همچنین استفاده از سوخت پاک 100عدد ساج و گاز تک شعله به صورت رایگان بین واجدین شرایط از سوی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ریگان توزیع شد.

این مراسم که با حضور دادستان ، فرماندار ، پازپرس داستانی وجمعی از مسئولان شهرستان بود صمد رئيسي گفت : طرح جایگزینی سوخت فسیلی به جای استفاده از چوب در روستاهای فاقد گاز و حاشیه جنگل استان ایلام اجرا می‌شود.

وی افزود: این تعداد گاز و ساج به منظور ارتقای ضریب حفاظتی عرصه‌های جنگلی استان با مشارکت جوامع محلی در اختیار روستاییان حاشیه جنگل قرار می‌گیرد تا زمینه برای حفاظت هر چه بیشتر از عرصه‌های منابع طبیعی در استان فراهم شود.

معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی ایلام با اشاره به نهادینه شدن فرهنگ حفاظت از عرصه‌های طبیعی در بین اقشار مختلف مردم افزود: اجرای این طرح با استقبال خوب روستاییان و جایگزین کردن سوخت‌های فسیلی به جای چوب درختان روبه‌رو شده است.

رئیسی اظهار داشت : هرکجا این طرح اجرا شده شاهد کاهش تخریب اراضی و اشجار بودیم.

وی با اشاره به اینکه گونه های جنگلی این مناطق منحصر به فرد هستند ادامه داد : برای اینکه استانی با شکوه وبا نشاط داشته باشیم باید نگاه و توجه ها به سمت شکوفایی منابع طبیعی ببریم.

رئیسی عنوان کرد : تجارب نشان داده هر کجا مردم در مدیریت منابع طبیعی و اجرای پروژه ها نقش داشته اند توفیق چند برابر روبرو شده ایم.

معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی ایلام گفت:این میزان ساج وگاز با اعتباری بالغ بر 2میلیارد ریال از محل اعتبارت طرح صیانت هزینه شده است و تلاش می‌کنیم تا با تامین اعتبارات مورد نیاز اقدامات در این حوزه را در استان توسعه و گسترش دهیم./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار