شهردار قم ضمن تشریح ۹۹ پروژه در ششمین مرحله افتتاح پروژه‌هایی شهری در قم گفت: پروژه ملی قطار شهری نیازمند کمک‌های ملی است.
کد خبر: ۹۴۸۰۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۳:۵۱ 12 March 2021

به گزارش تابناک قم، سید مرتضی سقاییان نژاد ظهر امروز در آیین افتتاح چهار پروژه شهری که در سالن اجتماعات شهرداری قم با حضور وزیر کشور، استاندار و فرماندار قم و اعضای شورای اسلامی شهر و همچنین نمایندگان مردم قم در مجلس برگزار شد، با اشاره به افتتاحیه پروژه‌ها در قم اظهار داشت: این مرحله ششمین مرحله افتتاح پروژه در سال 99 در قم بوده است.

وی با ابراز تشکر از حمایت و همکاری همه ارگان‌های استانی و شهری در قم افزود: امروز 99 پروژه به افتتاح رسیده و امیدواریم کمبودهای سطح قم یکی بعد از دیگری برطرف کنیم.

شهردار قم پروژه‌ها را در حوزه خدماتی، ترافیکی ، تفریحی اعلام و تصریح کرد: امروز چهار پروژه شاخص بوستان حنانه، تقاطع سه سطحه ولی‌عصر(عج)، بلوار حضرت خدیجه(س) و پیاده راه انقلاب ب حضور وزر کشور افتتاح می‌شود.

وی تقاطع غیر هم‌سطح ولی‌عصر(عج) را تشریح کرد و گفت: این تقاطع توانسته این بخش شهر را به کمربندی استان وصل کرده و بااتصال به بلوار حضرت خدیجه(س) این منطقه را از محدودیت خارج کند.

سقاییان نژاد ادامه داد: امروز بوستان حنانه و بوستان‌های مربوط به آن نیز افتتاح‌شده و در این مدت 108 بوستان به بوستان‌ها شهر اضافه‌شده و سرانه فضای سبز به 20.3 دهم درصد رسیده و شهر قم را در مرتبه سوم بعد از اصفهان و شیراز قرار داده است.

وی پیاده راه انقلاب و ارم را نیز توضیح داد و بیان کرد: با اجرای این پروژه ترافیک و نظم و ساماندهی دست‌فروشان انجام‌شده و ساحت قدسی اطراف حرم فراهم و مسیرهایی برای دسترسی زائران نیز پیش‌بینی‌شده است.

شهردار قم مسیر پیاده راه انقلاب را 600 متر و پیاده راه ارم را 400 متر اعلام و خاطرنشان کرد: بلوار حضرت خدیجه توانسته مشکلات ترافیکی ایام نیمه شعبان را ساماندهی کرده و رینگ دوم ترافیکی جمکران را تکمیل کند.

وی با مطرح کردن دو درخواست از وزیر کشور تأکید کرد: تکمیل قطار شهری نیاز به کمک‌های ملی داشته و با توجه به این موضوع که کارفرما وزارت کشور است و موضوع افزایش قیمت‌ها و تأمین قطعات نیازمند کمک‌های ملی و تدابیر دولت است.

سقاییان نژاد ادامه داد: امیدواریم ابتدای سال 1400 فاز نخست این پروژه با طول 5.2 کیلومتر افتتاح شود.

وی ادامه داد: دومین درخواست ساماندهی شرایط استخدامی مستخدمین شهرداری بوده که بیش از 18 سال است بلاتکلیف بوده و این شرایط تأثیر بسیاری بر روی خانواده آن‌ها داشته و امیدوارم با مساعدت دولت لایحه‌ای که در مجلس در جریان موردحمایت قرار گیرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار