رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر کاشمر از افزایش 15 درصدی کرایه سرویس مدارس و تصویب بودجه 584 میلیون تومانی سازمان اتوبوسرانی کاشمر خبر داد.
کد خبر: ۹۵۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۱ 16 September 2015
سعید چیتی در نود و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر کاشمر اظهار داشت: با توجه به اجرای طرح ساماندهی سرویس مدارس توسط شهرداری و سازمان حمل و نقل شهرداری بحث افزایش کرایه سرویس مدارس برای خدمات‌رسانی در سال تحصیلی جدید در دستور کار قرار گرفت و با افزایش 15 درصدی به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه بر این اساس نرخ کرایه مینی‌بوس به ازای هر نفر از 20 هزار تومان در سال گذشته به 22 هزار و 500 تومان در سال تحصیلی جدید افزایش یافته است، افزود: خودروهای سواری نیز که سال گذشته از هر دانش‌آموز 37 هزار و 500 تومان دریافت می‌کردند برای سال تحصیلی جدید با افزایش 15 درصد مبلغ 43 هزار و 500 تومان دریافت می‌کنند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر کاشمر با تأکید بر اینکه ابلاغ این نرخ نامه برای مدت هشت ماه تحصیلی انجام شده است، خاطر نشان کرد: رانندگان سرویس مدارس مکلف هستند تنها بر اساس ظرفیت کارت خودرو اقدام به سوار کردن دانش‌آموزان کنند، در غیر این صورت و با توجه به دستور دادستانی که مسئولیت نظارت این مهم به پلیس راهور واگذار شده با متخلفان برخورد می‌شود.

وی همچنین با اشاره به تصویب بودجه 584 میلیون و 162 هزار و 400 تومانی سازمان اتوبوسرانی شهر و حومه کاشمر خاطر نشان کرد: این میزان بودجه در سرفصل‌های درآمدی و هزینه‌ای در بخش‌های مختلف تدوین شده است.

چیتی در پاسخ به انتقادات تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر کاشمر در نابسامانی در حوزه حمل و نقل و عدم برخورد با رانندگان متخلف گفت: تمام تلاش ما در مجموعه حمل و نقل ساماندهی تاکسی‌ها و مینی‌بوس‌ها در راستای خدمات‌رسانی مطلوب به شهروندان و کسب رضایت آنها بوده است به طوری که سرویس‌دهی به نقاط کور سطح شهر در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است سه دستگاه مینی‌بوس در قبال دریافت ماهانه 150 هزار تومان از شهرداری سه نقطه کور در سطح شهر کاشمر را سرویس‌دهی کنند، گفت: با توجه به اینکه وظیفه سازمان اتوبوسرانی خدمات‌رسانی به حومه شهر کاشمر است در این راستا نیز با هماهنگی با بخشداری مرکزی کاشمر یک دستگاه اتوبوس به منظور پوشش سرویس‌دهی اختصاص یافته و به روستاهای بالاولایت خدمات می‌دهد.

عضو شورای شهر کاشمر با تأکید بر اینکه آمادگی سرویس‌دهی به نقاط روستایی در حومه شهر کاشمر را داریم، تصریح کرد: با درخواست هر روستایی در حومه شهر کاشمر که متقاضی راه‌اندازی سرویس از سوی سازمان اتوبوس‌رانی شهر کاشمر باشد، موافقت می‌کنیم.

وی با اشاره به فعال شدن گشت نظارت بر تاکسیرانی یادآور شد: در حوزه تاکسیرانی به دستاوردهای خوبی دست یافته‌ایم که کاهش امتیاز تاکسی از 12 میلیون به 6 میلیون، برخورد با رانندگان متخلف و ساماندهی 425 تاکسی درون شهری از جمله آنهاست.

رئیس شورای اسلامی شهر کاشمر نیز در ادامه با تأکید بر اینکه با سرمایه‌گذاری و هزینه‌های صورت گرفته در حوزه حمل و نقل درون شهری، خدماتی که به شهروندان ارائه می‌شود مطلوب نیست، گفت: راه‌اندازی ایستگاه برای توقف تعداد بالای تاکسی در هسته مرکزی شهر تصمیم اشتباهی بوده که با وجود غیر قانونی بودن از سال‌های گذشته انجام شده است.

سید حسین حسینی با بیان اینکه مجموعه حمل و نقل با در اختیار داشتن خودرو و نیرو به همراه افسر راهنمایی و رانندگی در بحث نظارت باید به طور جدی عمل کند، یادآور شد: به عنوان منتخبین مردم در شورای شهر مکلف به پیگیری و رفع مشکلات و موانع در حوزه شهر هستیم.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار