رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: اگر چه در قانون اساسی موضوع پیشگیری از وقوع جرم بعنوان یکی از وظایف قوه قضاییه مطرح شده ایت اما بدون هماهنگی سایر قوا و همکاری جدی آنان، نمی توان به سامان رساند.
کد خبر: ۹۶۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۶ 17 September 2015
تابناک بوشهر: علی جمادی دیروز چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه رییس دادگاه عمومی بخش ریگ گناوه افزود: رسیدگی به پرونده ها در مراجع قضایی باید با دقت لازم صورت پذیرد و یکی از مهمترین نکاتی که می تواند مانع از شلوغی و مزاحمت برای مراجعان شود توجه به امر مهم پیشگیری از وقوع جرم است

وی با اشاره به اهمیت موضوع پیشگیری از وقوع جرم در کاهش بسیاری از هزینه ها، گفت: فارغ از هزینه های انسانی سنگین ناشی از وقوع جرم های سنگین همچون قتل، اجرای مطلوب برنامه های پیشگیرانه می تواند تا حدود بسیار زیادی هزینه های مادی و مالی و مراجعه ها به مراجع قضایی را کاهش دهد.

بخشدار ریگ هم با اشاره به اصل تفکیک قوا در نظام جمهوری اسلامی، گفت: با وجود اینکه در قانون اساسی استقلال قوا به رسمیت شناخته شده اما این موضوع به هیچ عنوان به معنای همکاری نکردن نیست و متولیان در قوه مجریه و قضائیه زمانی می توانیم از کارآمدی لازم برخوردار باشیم که تعامل لازم را با یکدیگر داشته باشیم.

مسعود شیرافکن به ضرورت توجه به موضوع طولانی شدن رسیدگی به پرونده در محاکم و مراجع قضایی اشاره کرد و گفت: امیدواریم با بکارگیری نیروی انسانی کافی و استفاده از ظرفیت های موجود، روند مدیریت و چرخه قضاوت در مراجع قضایی همراه با خدمات رسانی بهتر صورت گیرد.

وی یکی از شعارهای ارزشمند دولت تدبیر و امید را احیای اخلاق در جامعه و گسترش فضائل اخلاقی دانست و افزود :با همکاری مطلوب مسوولان شاهد توسعه و گسترش بیش از پیش اخلاق اسلامی در جامعه باشیم.

قاسمی زاده رییس دادگستری گناوه بر ضرورت مقابله با پدیده زمین خواری و دریاخواری در شهرهای ساحلی تاکید کرد و گفت: با همکاری نهادهای مسئول، حفظ حقوق بیت المال همچون گذشته بجد پیگیری شود.

اکبر کشفی رئیس سابق دادگاه عمومی ریگ با تقدیر از همکاری نهادهای مختلف در طول دوران تصدی مسئولیت گفت: رمز ماندگاری انسانها در توجه و پایبندی آنان بحق و حق طلبی است که همواره این طرز نگاه و این رمز مهم را مدنظر قرار دادم.

مهدی بهشتیان رئیس جدید دادگاه عمومی بخش ریگ نیز با اشاره به برنامه های آتی در حوزه پیشگیری و اقدامات پیشگیرانه اظهارکرد: با همکاری نهادهای مسئول، برنامه ای جامع برای رسیدگی به دعاوی مربوط به املاک و زمین خواری خواهم داشت و با قاطعیت کافی پرونده های مربوط به مفاسد اقتصادی و دریاخواری را پیگیری و رسیدگی خواهم کرد.

در پایان این آیین از تلاشهای اکبر کشفی تقدیر و بهشتیان بعنوان رئیس جدید دادگاه بخش ریگ معرفی شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار