رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: جمعیت بالای ۷۰ سال استان ۸۹ هزار و ۳۸۶ نفر است که کار واکسیناسیون آنها در حال انجام است.
کد خبر: ۹۶۵۸۸۱
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰ 23 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،دکتر «محمودرضا مرادی» افزود: از این تعداد ۳۱ هزار و ۲۸۵ نفر جمعیت بالای ۸۰ سال که ۵۴ درصد آن مردان هستند، ۲۲ هزار و ۳۴۷ نفر جمعیت ۷۵ تا ۷۹ ساله که ۵۴ درصد شامل زنان می‌شود و ۳۵ هزار و ۷۵۴ نفر جمعیت ۷۰ تا ۷۴ ساله است که ۵۷ درصد آنها بانوان هستند.

وی اظهار داشت: از کل جمعیت بالای ۷۰ سال حدود ۵۸ درصد شهری، ۳۳ درصد جمعیت روستایی و مابقی شامل جمعیت های ساکن در حاشیه ها و عشایر است.

وی در پایان اضافه کرد: برای ارایه خدمت واکسیناسیون به این جمعیت اقدامات لازم از جمله افزایش مراکز و راه اندازی مراکز تجمیعی واکسیناسیون در کل استان پیش بینی و اغلب اجرایی شده است.

واکسیناسیون بیش از ۶۶ هزار نفر در کرمانشاه

معاون بهداشتی دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: سامانه ثبت‌نام واکسیناسیون به نشانی salamat.gov.ir برای افراد ۷۰ سال به بالا یعنی متولدین ۱۳۳۰ و قبل از آن فعال شده است.

دکتر ابراهیم شکیبا با خبرنگار ایرنا افزود: طی روزهای آینده زمان و محل تزریق واکسن این رده سنی به آنها از طریق ارسال پیامک اطلاع داده خواهد شد.

وی گفت: تاکنون تعداد ۶۶ هزار و ۲۴۷ نفر در استان کرمانشاه علیه بیماری کرونا واکسینه شده اند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار