در بیانیه مشترک علمای اهل سنت، سادات حیدری و بزرگان اهل حق بر لزوم دستگیری قاتلین و ضاربان درگیری‌های قومی غرب کرمانشاه تاکید شد.
کد خبر: ۹۶۹۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰ 08 June 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه   به نقل از  مهر، ائمه جمعه و روحانیون و بزرگان اهل سنت، سادات حیدری و معتمدین از بزرگان اهل حق سرپل ذهاب و دالاهو با حضور در دفتر آیت‌الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه بر لزوم دستگیری قاتلین و ضاربان درگیری‌های قومی غرب کرمانشاه تاکید کردند.

در این نشست که با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی و امنیتی و مدیران دستگاه قضائی و سیاسی استان کرمانشاه برگزار شد نشستی صمیمانه در مورد اتفاقات تأسف بار اخیر در شهرستان‌های سرپل ذهاب و دالاهو که منجر به کشته شدن چهار نفر شده برگزار و پس از تبادل نظر موارد ذیل مطرح و مورد تأیید قرار گرفت:

در این بیانیه آمده است: به گواه تاریخ مردم این دیار سال‌های سال در کنار یکدیگر برادرانه همراه با احترام و تعامل زندگی مسالمت آمیزی داشتند، لذا جمع حاضر حوادث اخیر را که متأسفانه منجر به از دست دادن افراد بی گناه و ایراد صدمات بدنی و خسارات مادی و معنوی به هم وطنان دشت ذهاب و ریجاب شد را به اتفاق قویاً محکوم کرده و با عرض تسلیت به خانواده درگذشتگان و آرزوی شفای عاجل برای مجروحین، قاطعانه خواستار دستگیری قاتلین و ضاربان توسط دستگاه‌های قضائی و امنیتی هستند.

جمع حاضر از تمامی نیروهای نظامی و انتظامی، امنیتی و سیاسی و مدیران قضائی و روحانیون و بزرگان و معتمدین و مردم فهیم منطقه که در برقراری امنیت تلاش فراوانی نموده‌اند تقدیر و تشکر نموده و بر خویشتن داری و آرامش مردم برای حفظ امنیت تاکید می‌نمائیم.

بزرگان حاضر در این نشست اختلاف بر سر مال و اموال و زمین را امری طبیعی دانسته و با تاکید بر حفظ همبستگی‌های قومی، حرمت متقابل و حسن همجواری الزامات همزیستی و امنیت عمومی و حفظ جان و مال دیگران، خاطر نشان می‌کنند در رفع اختلافات در زمینه‌های مختلف قانون فصل‌الخطاب است و همه باید در مقابل قانون تمکین کنند.

جمع حاضر با تاکید به پایان بخشی اختلافات اخیر، خواستار بررسی‌های قضائی و حقوقی در مورد اختلاف‌ها و بررسی انگیزه‌های آسیب زنندگان و احقاق حقوق قانونی آسیب‌دیدگان و برخورد با مسببین با رعایت اصل مساوات و عدالت هستند.

در پایان بر خود لازم می‌دانیم از آگاهی، هوشیاری، وحدت، همدلی و یکپارچگی مردم منطقه و خیرخواهان و مصلحان از طرفین که اجازه ندادند بدخواهان و دشمنان بتوانند بر این یکدلی و همبستگی خدشه‌ای وارد کنند، تقدیر کرده و ابراز امیدواری می‌کنیم که این وحدت و برادری در سایه پیروی از رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای مدظله‌العالی روز به روز مستحکم‌تر از گذشته تداوم پیدا کند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار