مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: تشکیل اتحادیه مستقل برای چاپخانه‌داران استان ضروری بوده تسهیل کننده دغدغه‌های فعالان عرصه چاپ و نشر خواهد بود.
کد خبر: ۹۷۲۹۹۳
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵ 22 June 2021

محمدحسین اسماعیلی روز سه‌شنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه چاپ در استان قزوین که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، افزود: مهم‌ترین موضوع حوزه چاپ در استان قزوین نبود اتحادیه مستقل برای چاپخانه داران است که این موضوع باعث ایجاد تداخل صنفی در چند اتحادیه شده، ضمن اینکه مسوولیت نظارت و پیگیری امور چاپ نیز به روشنی مشخص نیست.

وی اظهار داشت: پیگیری در خصوص تشکیل اتحادیه مستقل برای حوزه چاپ را با جدیت پیگیری خواهیم کرد و امیدواریم با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت این امر مهم محقق شود.

اسماعیلی همچنین افزود: در شرایط کنونی باید با همکاری و تعامل اتحادیه‌های ذیربط وظایف و مسئولیت‌ها در حوزه چاپ به شکل دقیق مشخص شود و اتحادیه‌ها وظایف خود را به ویژه در زمینه نظارت با دقت و درستی به انجام رسانند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تاکید کرد: موضوع مهم دیگر در این راستا فعالیت‌های غیرمجاز در حوزه چاپ است که از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است که باید با همکاری اتحادیه‌های ذیربط و اماکن نیروی انتطامی با این فعالیت‌های غیرقانونی برخورد کرد.

در ادامه این نشست، نمایندگان صنعت چاپ، اتحادیه چاپ و محصولات فرهنگی، اتحادیه عکاسان، اتحادیه کتابفروشی ها، اداره کل صمت، اداره اماکن عمومی نیروی انتطامی و کارشناسان مربوطه به بیان نظرات خود پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار