سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان بوشهر تأکید کرد
کد خبر: ۹۷۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۶ 19 September 2015
تابناک بوشهر: سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان بوشهر بر انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از مخاطرات ناشی از تغییر وضعیت جوی در استان بوشهر تأکید کرد.

 قاسم قائدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به شروع فصل بارندگی و در راستای سیاست‌های مرحله پیشگیری چرخه مدیریت بحران و به‌منظور افزایش ضریب ایمنی بخش‌های آسیب‌پذیر به‌ویژه حوزه‌های تأسیسات زیربنایی، کشاورزی و اماکن مسکونی و باهدف کاهش آثار و زیان‌های احتمالی مخاطرات ناشی از تغییر وضعیت جوی و رفاه و آسایش شهروندان از دستگاه‌های اجرایی مرتبط با موضوع خواستیم تا اقدامات ضروری برای اجرا در این مورد را عملیاتی کنند.

وی بیان کرد: تخلیه و پاکسازی فوری نخاله‌های موجود در مسیل رودخانه‌های فصلی و سواحل، همچنین مجاری دفع آب و فاضلاب درون‌شهری و روستایی شامل کانال‌ها، پل‌ها و.... از شاخه و برگ و تنه درختان و... قبل از شروع فصل بارندگی ضروری است.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان بوشهر گفت: تدابیر مؤثر برای جلوگیری از تخلیه نخاله‌های ساختمانی و پسماند شهری و روستایی در بستر مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و سواحل اندیشیده شود.

قائدی خاطرنشان کرد: لایروبی تمامی کانال‌های دفع آب‌های سطحی، دهانه پل‌های درون و برون‌شهری جهت پیشگیری از آب‌گرفتگی معابر عمومی و هرس درختان معابر برای جلوگیری از قطع خطوط برق و مخابرات در زمان بارندگی و وقوع طوفان انجام شود.

وی بر توجه جدی به اطلاعیه‌ها و اخطاریه‌های صادره توسط اداره کل مدیریت بحران و  هواشناسی و اطلاع‌رسانی به شهروندان و همچنین اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم برای مقابله اصولی با جاری شدن سیل و خطر طغیان رودخانه‌های فصلی از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط تأکید کرد.

قائدی بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی مرتبط بازدید و نصب علائم و تابلوهای هشداردهنده در سطح معابر شهری و روستایی به‌ویژه پل‌ها، دره‌ها و .... برای پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی خصوصاً برای خودروها هنگام حوادث قهری را در دستور کار خود قرار دهند.

وی بیان داشت: کنترل ترافیک و تردد خودروها توسط راهنمایی و رانندگی و پلیس‌راه به هنگام بارندگی به‌منظور کاهش حوادث رانندگی از ضروریات است.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان بوشهر خواستار بازدیدهای دوره‌ای از پل‌ها، شبکه‌های برق شهری و روستایی، ایستگاه‌های پمپاژ آب، خطوط انتقال آب، برق، گاز، مخابرات و... جهت جلوگیری از قطعی آن‌ها به هنگام بارندگی شد و بر آماده‌به‌کار بودن تمام دستگاه‌ها، ماشین‌آلات و تجهیزات نظیر ژنراتور برق، پمپ‌های تخلیه آب، لجن‌کش و... تأکید کرد. 

قائدی اظهار داشت: ارسال منظم و به‌موقع گزارش‌های وقوع حوادث ظرف مدت حداکثر 24 ساعت و همچنین گزارش خسارات وارده در قالب فرم‌های مربوط حداکثر 72 ساعت بعد از وقوع حادثه به اداره کل مدیریت بحران استان حتماً انجام شود. 

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان بوشهر افزود: حفظ آمادگی کامل واحدهای عملیاتی و امدادی به‌ویژه هلال‌احمر، راهداری، اورژانس، آتش‌نشانی و اکیپ‌های اتفاقات مدیریت بحران دستگاه‌های اجرایی ضروری است.

این مقام مسئول بر توجه به‌پیش بینی‌های هواشناسی و جلوگیری از خروج و تردد شناورها به‌ویژه شناورهای سبک و تفریحی در شرایط نامساعد جوی و احتمال بروز بارندگی و طوفان تأکید کرد و گفت: جانمایی و ذخیره‌سازی امکانات امدادی و اضطراری مناسب در مواجهه با حوادث قهری به‌ویژه سیل به‌منظور دسترسی سریع و آسان برای پاسخگویی به نیازمندی‌ها انجام شود.

قائدی خاطرنشان کرد: قطعاً رعایت و اجرای به‌موقع موارد یادشده از سوی همه عوامل تأثیرگذار به‌ویژه کارگروه‌های تخصصی در کاهش مخاطرات احتمالی ناشی از حوادث غیرمترقبه تأثیر بسزایی خواهد داشت.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار