مسئول زنبورداری جهادکشاورزی خراسان رضوی گفت: پیش‌بینی می‌شود به دلیل خشکسالی که در سال جاری وجود داشته میزان تولید عسل در خراسان رضوی با کاهش مواجه شود.
کد خبر: ۹۸۳۲۶
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵ 21 September 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی مجید عاکف در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: هم‌اکنون آمار دقیقی از میزان عسل تولید شده در سال جاری در خراسان رضوی وجود ندارد و اقدامات مربوط به آمارگیری این موضوع در مهر‌ماه انجام شده و نتایج آن اعلام می‌شود.

وی با اشاره به میزان عسل تولید شده در کندوهای خراسان رضوی در سال گذشته، بیان کرد: در سال 93 تعداد کلونی‌های زنبور 175 هزار و 216 عدد بوده که از آن‌ها هزار و 351 تن عسل برداشت شده است.

مسئول زنبورداری جهادکشاورزی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: همچنین میزان متوسط عسل تولید شده از هر کندو حدود 7 کیلوگرم بوده است.

عاکف در ارتباط با قیمت هر کیلو عسل در بازار، عنوان کرد: این قیمت‌گذاری بسته به نوع گل و گیاه، غلظت و دیگر شاخصه‌های موثر در آن متفاوت است اما عسل طبیعی حداقل بین 20 تا 25 هزار تومان برای کندودار هزینه دارد که بر مبنای آن قیمت فروش برای محصول در نظر گرفته می‌شود.

وی افزود: حداکثر قیمت تمام شده این محصول بین 50 تا 60 هزار تومان بوده که این نوع عسل از بهترین انواعی است که در کشور یافت می‌شود.

مسئول زنبورداری جهادکشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه عوامل بسیار زیادی در کاهش و یا افزایش قیمت عسل متأثر هستند، خاطرنشان کرد: ممکن است امسال در برخی از نقاط کاهش تولید وجود داشته باشد اما در استان‌های دیگر افزایش تولید وجود داشته و برای تنظیم قیمت این محصول از استان‌های دیگر به خراسان رضوی وارد شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار