کد خبر: ۹۸۵۲۶
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰ 21 September 2015
رئیس بیمارستان مریم کرج از ساخت مثانه جدید برای بیمار ۱۰ساله عراقی در کرج خبر داد و گفت: این کودک ۱۰ساله که مبتلا به اکستروفی مثانه بود با ساخت مثانه جدید از روده به عراق بازگشت.

صلاح‌الدین دلشاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، اظهار داشت: با تلاش تیم متخصصان بیمارستان مریم کرج مثانه جدید و مجرای ادرار برای یک نوجوان 10ساله عراقی در کرج ساخته شد.

وی افزود: این بیمار عراقی با مشکل اکستروفی مثانه مراجعه کرده بود و اکستروفی مثانه به‌شکلی است که قسمت دیواره قدامی شکم در ناحیه مثانه تشکیل نمی‌شود و نصف مثانه هم در دوران جنینی شکل نمی‌گیرد.

رئیس بیمارستان مریم کرج با بیان اینکه در سنین ابتدای تولد این بیماری نیاز به انجام اقدامات پزشکی دارد، توضیح داد: در بیماری اکستروفی مثانه دیواره خلفی مثانه به بیرون باز است و ادرار از شکم به بیرون می‌ریزد.

وی با بیان اینکه با افزایش سن نوزاد این عمل سخت می‌شود، گفت: با توجه به اینکه مثانه در این وضعیت رشد نکرده باید با استفاده از روده برای بیمار مثانه جدید ساخته شود.

دلشاد با اشاره به اینکه جانمایی مثانه در این وضعیت از دیگر اقدامات مورد نیاز است، یاد‌آور شد: در این وضعیت چون قسمت جلوی لگن باز است، باید با شکستن استخوان لگن از پشت و آوردن دو قسمت لگن قدامی به هم متصل شده و قسمت قدامی لگن بسته شود.

رئیس بیمارستان مریم کرج با اشاره به عمل موفقیت آمیز ساخت مثانه و مجرای ادرار برای این نوجوان عراقی تأکید کرد: فیکستورهای مخصوص استخوان نیز برای این عمل مورد استفاده قرار گرفت.

وی با تشریح وضعیت عمومی بیمار گفت: مجرای ادرار هم برای این نوجوان درست شد و بعد از یک ماه و نیم بستری و کسب بهبودی، به کشورش مراجعه کرد.

دلشاد در مورد انجام این عمل جراحی تقریباً نادر در کشور و توانایی دیگر کشورها در این زمینه، اظهار داشت: هزینه انجام چنین عملی بسیار گران بوده و در صورتی که این خانواده برای معالجه کودک خود به انگلستان و یا آمریکا مراجعه می‌کردند باید ده برابر هزینه‌ انجام‌شده در ایران را در این دو کشور پرداخت می‌کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار