معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت استان مرکزی گفت: عدم ارائه خدمات پس از فروش وفق تبصره ماده ۵۸ قانون نظام صنفی ع کم فروشی تلقی شده و برخورد قانونی لازم درچارچوب قوانین نظام صنفی وتعزیرات حکومتی را به دنبال خواهد داشت.
کد خبر: ۹۸۸۰۵۶
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴ 23 August 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی ، محمد جواد قربانیان ، با اشاره به بخشنامه سازمان حمایت در خصوص ضمانتنامه و گارانتی محصولات سرمایه ای و با دوام افزود: با توجه به مشاهده تخلف برخی شرکت‌ها در ارایه خدمات پس از فروش مناسب به مصرف کنندگان و با توجه به اینکه براساس ماده ۴ قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان ،کلیه عرضه کنندگان کالاهای سرمایه ای و مصرفی بادوام (اعم ازتولید کنندگان و واردکنندگان) بدون در نظرگرفتن مبدا خرید کالا توسط مصرف کننده ، مکلف به داشتن نمایندگی مجاز درسطح کشور و ارائه خدمات پس از فروش می باشند و محل خرید و منبع عرضه کالا به مصرف کننده، در ارائه خدمات پس از فروش موضوعیت ندارد.
وی یادآورشد: در صورت عرضه کالاهای مذکور بدون کارت گارانتی یا عدم ارائه خدمات پس از فروش به بهانه عدم خرید از نمایندگی رسمی، همانگونه که مطابق تبصره ماده ۵۸ قانون نظام صنفی عدم ارائه خدمات پس از فروش ، کم فروشی تلقی شده و برخورد قانونی لازم درچارچوب قوانین نظام صنفی وتعزیرات حکومتی را به دنبال خواهد داشت.
معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت استان مرکزی افزود : در مورد واحدهای تولیدی و وارداتی عرضه کننده کالاهای سرمایه ای و مصرفی بادوام نیز عدم ارائه ضمانت نامه و خدمات پس از فروش تخلف محسوب و در مراجع ذیصلاح قابل پیگیری خواهد بود .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار