بدون ضامن صورت می‌گیرد ؛
مدير کل آموزش و پرورش خراسان رضوی از تفاهم‌نامه منعقد شده میان بانک‌هاي تجارت،ملي و صادرات براي همه معلمان شاغل و بازنشسته، برای دریافت وام ویژه خبر داد.
کد خبر: ۹۸۸۶۲
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۴ 22 September 2015

به گزارش تابناک خراسان رضوی، سید جواد حسینی در بیستمین جلسه شورای اسلامی خراسان رضوی در سالن اجتماعات تالار شهر مشهد ، افزود: براساس این تفاهمنامه وام 5 تا 20 ميليون توماني بدون ضمانت و با ‌بهره 21 درصد پرداخت مي شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی یادآوری کرد: اعتبارات این دستگاه در ابتدای فعالیت دولت یازدهم 15 هزار میلیارد ریال بوده که امسال این رقم به 30 هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است.

وي درباره سرانه 5 ميليارد و 300 ميليون توماني مدارس استان گفت: اين مبلغ  قبل از آغاز سال تحصيلي به حساب مدارس واريز شده است البته طرح حامي در استان اجرا خواهد شد و در اين طرح هر يک از دستگاه ها حامي يک مدرسه مي شود.

وي افزود: طبق قانون اگر انبوه سازان 200 واحد بسازند بايد يک مدرسه هم احداث کنند و اگر 5 درصد از عوارض ساختماني به آموزش و پرورش اختصاص يابد، مشکلات آموزش و پرورش حل مي‌شود ولي متاسفانه اين مشارکت وجود ندارد.

وي افزود: 23 مدرسه در حريم رضوي واقع شده است که مي توان در اين مدارس طرح هاي سهام پروژه را با مشارکت معلمان اجرا کرد.

حسینی از وجود 55 هزار نیروی مازاد در آموزش و پرورش استان خبر داد و گفت: خراسان رضوی رتبه نخست جذب اعتبارات دولتی در بخش عمرانی را در سال جاری کسب کرده است.

همچنین غلامرضا بصیری پور، رئیس شورای شهرستان مشهد و رئیس شورای عالی استانهای کشور در این نشست گفت: سرمایه گذاری در آموزش و پرورش هزینه نیست و در نظام تعلیم و تربیت تا بشریت زنده است، سودی است که برای همه و در راستای کمال انسانها به کار گرفته می‌شود، اما آنچه در دیگر جاها هزینه می‌شود، صرف زیرساختهایی نظیر آب و برق و دیگر مصارف می شود  که در مقایسه با آنچه در آموزش و پرورش انجام می‌شود، کارآیی ندارد

وی افزود: بدون ترديد رشد علمي کليد پيشرفت همه جانبه و پايدار کشور است و آموزش و پرورش نقش کليدي را بر عهده دارد.

همچنین به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی استان خراسان رضوی، در این جلسه، حاتمی، از شورای شهر چناران خواهان توجه به مدارس فرسوده و 9 مدرسه دو نوبتی و مدارس تخریبی این شهر شد و افزود: پیش بینی می‌شود، در گلبهار هم با کمبود مدرسه روبه رو باشیم و از سویی مسکن مهر هم قرار بود دو مدرسه بسازد که تاکنون محقق نشده است.

موحد، از شورای شهر مه‌ولات نیز گفت: امیدواریم خوابگاهی در بالا مه‌ولات احداث شود تا دانش آموزان 50 کیلومتر را تا خوابگاه شهر طی نکنند.

نمایندگان شوراهای جغتای، زاوه، فریمان و بجستان و خواف هم مشکلات آموزشی شهرهای خود را مورد اشاره قرار دادند.

نماینده شورای بجستان از نبود استخر و کانونهای مشاوره‌ای سخن گفت و نماینده خواف هم مشکلات خواف را سه مشکل اساسی برشمرد و در این باره گفت: کمبود فضاهای آموزشی، امکانات و نیروی انسانی از مواردی است که با توجه به استقرار نظام، 6-3-3 در ابتدایی مشکلاتی را ایجاد کرده است؛ چون مدارس برپایه پنج کلاس ساخته شده و بدهی‌های سالیان گذشته قبوض آب و برق و گاز نیز  سبب قطع آن در چند مدرسه شده است.

کرمانی، از شورای فیروزه هم عنوان کرد: سرانه دانش آموزان مجتمع‌های آموزشی 800 تومان است که دو نان خالی هم نمی‌شود با آن خرید.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوي  هم  با اعلام اینکه 12 مرکز شاهد پژوهی احیا شده و 30 پژوهش سرا هم در استان دایر شده است، افزود: در 42 رشته فرهنگی و هنری 830 نفر مشارکت کرده‌اند و در هر دو بخش دختر و پسر رتبه اول کشور به خراسان رضوي تعلق دارد.

وی سهم اعتبارات آموزش و پرورش را در دولت تدبیر و امید 300 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: نسبت به قبل 100 درصد افزایش داشته‌ایم، اما این کافی نیست و تنها یک درصد آن باقی می‌ماند که باید برای تجهیزات و پرداخت آب و برق و گاز هزینه شود و 99 درصد بودجه صرف پرداخت حقوق و مزایای کارکنان می‌شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار