رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتی خبر داد
کد خبر: ۹۸۹۲۱
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸ 22 September 2015
تابناک بوشهر: رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتی گفت: درمانگاه تخصصی خیریه با 60 اتاق،950 متر زیربنا و با اعتبار بیش از 3 میلیارد تومان در دشتی احداث می‌شود.

اصغر بحرانی عصردیروز در جمع مدیران شهرستان دشتی از احداث درمانگاه تخصصی توسط فرد خیر در ضلع شمال غربی بیمارستان زینبیه خورموج خبر داد و گفت: این درمانگاه با زیربنای 950 مترمربع و در دوطبقه طراحی و احداث می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتی افزود: در این درمانگاه مطب‌هایی برای پزشکان متخصص و فوق تخصص و علاوه بر آن داروخانه، تزریقات خواهران و برادران در نظر گرفته‌شده است که دارای شش کلینیک متشکل از 60 تا 70 اتاق است، برآورد اعتباری آن مبلغ 2 میلیارد و 300 میلیون تومان خواهد بود و تجهیزات پزشکی این درمانگاه نیز که مبلغ یک میلیارد تومان برآورد شده است توسط فرد خیر خریداری می‌شود.

وی بابیان اینکه ظرف یک ماه گذشته معادل دو میلیارد تومان تجهیزات جدید خریداری و وارد بیمارستان زینبیه خورموج شده است، ادامه داد: در یک‌ماهه گذشته تعداد چهار تخت ICU با مانیتور قلبی،  اکسیژن سانترال، ساک شن سانترال و... تجهیزات کامل با هزینه یک میلیارد و 250 میلیون تومان، دو تخت ان آی سی یو (مراقبت‌های ویژه نوزادان نو رس) با 500 میلیون تومان به همراه یک دستگاه بی‌هوشی با 250 میلیون تومان خریداری و وارد بیمارستان زینبیه خورموج شده است.

بحرانی سی‌تی‌اسکن را یکی از نیازهای ضروری واصلی شهرستان دشتی برشمرد و خاطرنشان کرد: مقدمات خرید سی‌تی‌اسکن، سی آرم cr، رادیولوژی دیجیتال پرتابل و سونوگرافی دیجیتال انجام‌شده است که امیدواریم تا پایان سال جاری تحقق یابد.

وی از تغییر فضای فیزیکی زایشگاه بیمارستان زینبیه خورموج در آینده نزدیک خبر داد و اضافه کرد: اصلاح و نوسازی زایشگاه بیمارستان بااعتبار 450 میلیون تومان از دو اتاق به پنج اتاق ال دی آر افزایش خواهد یافت که مناقصه آن انجام‌شده و ظرف دو هفته آینده عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

بحرانی افزود: فضای اورژانس تنها بیمارستان دشتی بااعتبار 400 میلیون تومان از 400 مترمربع به 650 مترمربع افزایش خواهد یافت که در آینده نزدیک به مناقصه گذاشته می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتی گفت: سال گذشته مبلغ یک میلیارد تومان اعتبار برای هتلینگ بیمارستان تخصیص یافت که جهت نوسازی دو بخش بستری بیماران، سی‌سی‌یو، رادیولوژی و آزمایشگاه و اصلاح و نوسازی فضای بیمارستان انجام شد در سال جاری نیز مبلغ 280 میلیون تومان اعتبار برای هتلینگ بیمارستان تخصیص‌یافته و مابقی اقدامات از جمله نوسازی درمانگاه تخصصی و فضاسازی مبلمان بیرونی بیمارستان صورت می‌گیرد.

وی از جذب پزشکان متخصص چشم‌پزشک و ارتوپد به بیمارستان زینبیه خورموج خبر داد و افزود: علاوه بر جذب چشم‌پزشک و ارتوپد پزشکان متخصص نیز تقویت خواهند شد.

بحرانی با اشاره به اینکه یک‌سوم مرگ‌ومیرها در جهان براثر بیماری‌های قلبی عروقی است یادآور شد: نخستین عامل مرگ‌ومیرها در استان بوشهر بیماری قلبی عروقی دوم دیابت، سوم سرطان و چهارم ایدز است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتی اظهار داشت: با بررسی‌هایی که به‌عمل‌آمده 54.1  درصد مرگ‌ومیرها و در شهرستان 80 هزارنفری دشتی قلبی و عروقی است و 13.3 درصد علت مرگ‌ومیرها سوانح و حوادث و تصادفات و 9.6  دهم درصد نیز سرطان است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار