شهردار دوگنبدان به شهروندان در خصوص خرید و فروش زمین های تحت عنوان "طرح ۱۴۰۰ سمت چپ دانشگاه آزاد" هشدار داد.
کد خبر: ۹۹۱۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳ 05 September 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، شهردار دوگنبدان به شهروندان هشدار داد، از خرید اراضی خارج از محدوده شهر که بصورت غیرقانونی قطعه بندی، تفکیک و فروخته می شود، خودداری کنند.

وی چسبیده بودن قطعات این زمینها به محدوده شهر و ارزان قیمت بودن آنها را برای تمام همشهریان جذاب و وسوسه انگیز خواند و از مردم خواست تا آگاه باشند و گول تبلیغات اینچنینی را نخورند!
شهردار دوگنبدان هر نوع نقل و انتقال اعم از عادی، تفکیک، افراز، صدور سند وکالتی و تغییر کاربری اراضی خارج از محدوده قاونی شهر، بدون طی مراحل قانونی را ممنوع اعلام کرد.
دکتر ظفری افزود: اقداماتی از قبیل فروش اراضی در قالب سهام، فیش و برگه های وکالتی تحت عناوینی از قبیل باغ شهر، گلخانه و غیره با هدف گریز از قانون صورت میگرد اعمال مزبور را از لحاظ قانونی بودن، توجیه نمیکند و شرکت های تعاونی مسکن و اعضای آن و مشاورین املاک باید از انجام معاملات مذکور "برابر مواد ۶ و ۸ قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی فاقد سند رسمی" و "تبصره ۳ ماده ۱ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها" و "مواد ۶ و ۷ قانون منع خرید و فروش و واگذاری اراضی فاقد کاربری مسکونی برای امر مسکن به شرکتهای تعاونی مسکن و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی" و "ماده ۶ قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی"،خودداری کنند.
وی با اشاره به طرح بازنگری شهر دوگنبدان مصوب دیماه ۱۳۹۴و تعیین و ابلاغ محدوده و حریم شهر گفت : ارائه هرگونه خدماتی مانند انشعابات آب، برق، گاز، جدولگذاری و غیره خارج از محدوده شهر به اراضی و املاک فاقد پروانه از طرف کلیه دستگاههای اجرایی، خدماتی و.... ممنوع می باشد و هرگونه الحاق به محدوده شهری با بازنگری طرح جامع و بازنگری طرح تفصیلی می باشد.
شهردار از مردم‌ خواست تاقبل از هرگونه معامله زمین نسبت به استعلام وضعیت قرار گیری زمین اعم از وقوع زمین در داخل محدوده شهر و کاربری مسکونی از شهرداری اطمینان حاصل نمایند تا از بروز مشکلاتی در آینده برای سرمایه خود و اقشار آسیب پذیر، دستگاه های اجرایی و دولتی و ایجاد مشکلات اساسی برای آینده توسعه شهری برخلاف ضوابط و اصول شهرسازی، جلوگیری به عمل آید.
شایان ذکر است ؛ مدتیست تبلیغاتی تحت عنوان زمین های "طرح ۱۴۰۰ سمت چپ دانشگاه آزاد" واقع در مجاورت دانشگاه آزاد اسلامی دوگنبدان مبنی بر قطعه بندی و فروش قطعات توسط مالکین صورت پذیرفته، که با توجه به قرار گیری این قطعات در خارج از محدوده شهر و کاربری کشاورزی، این اقدامات خلاف ضوابط می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار