معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: ازابتدای سالجاری یک میلیون و ۵۷۰ هزار دلار عایق رطوبتی و یکصد و سی هزار دلار ماهیان زینتی و صنایع وابسته از این استان به خارج کشور صادر شده است.
کد خبر: ۹۹۱۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۲ 05 September 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی ، جعفر اصغری بااشاره به پتانسیل های شهرهای جنوبی استان مرکزی در زمینه صادرات خاطر افزود: دلیجان و محلات از شهرستانهای جنوبی استان مرکزی دارای پتانسیلهای فوق العاده در زمینه صادارت هستند.
وی یادآورشد: وجود معادن سنگ و صنایع وابسته ، کارخانجات تولید عایقهای رطوبتی و تولید ماهیان زینتی از مزایای صادراتی این دو شهرستان می باشد .
وی درادامه با اشاره به آمار صادارت این دوکالا افزود:درسال گذشته ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع عایق رطوبتی به ارزش ۳۱ میلیون دلار صادرشده که ۴۰ درصد از آن سهم شرکتهای تولید کننده عایق رطوبتی استان مرکزی بوده است.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار داشت: محموله‌های صادراتی عایق رطوبتی استان به کشورهای افغانستان، پاکستان و عراق ارسال شد.
اصغری افزود: ۲۱۵۲۰۵ قطعه انواع آبزیان زینتی امسال با نظارت اداره کل دامپزشکی از شهرستان محلات به خارج از کشور صادر شده است .
وی با اشاره به رشد صد درصدی صنایع وابسته آبزیان نیز افزود: ۹۶ هزار دلار انواع خوراک ، مکمل آبزیان و آکواریوم نیز امسال در قالب چهار محموله به خارج از کشور صادر شده است .
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: امید می رود در سالجاری استان مرکزی بتواند با سیاستهای ابلاغی وزارت صمت در حوزه صادرات میزان صادرات کالاهای تولیدی استان را به بیش از یک میلیارد دلار برساند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار