مدیرکل شیلات کرمانشاه در گفتگو با تابناک خبر داد؛
مدیرکل شیلات استان کرمانشاه از عدم وجود مرکز تکثیر بچه ماهی سردابی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۹۷۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵ 02 October 2021

سیدفرزاد افضلی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: هیچ مرکز تکثیر بچه ماهی سردابی در استان کرمانشاه وجود نداشته و بچه ماهی سردابی از استان‌های مجاور ارسال می‌شود.

وی افزود: ارسال محموله‌های بچه ماهی سردابی از استان‌های همجوار به کرمانشاه مشکلاتی از جمله تلفات بچه ماهی‌ها را در پی دارد.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه تصریح کرد: یکی از کارآفرین‌های این استان درخواست احداث مرکز پرورش بچه ماهی سردابی پنج هزار تنی را داشته که با اعطای تسهیلات به این پروژه تکثیر بچه ماهی سردابی در استان کرمانشاه محقق می‌شود.

افضلی با اشاره به پروژه‌های پرورش ماهی در استان کرمانشاه گفت: یک مجتمع پرورش ماهی در شهرستان پاوه با ۳۸ مزرعه وجود داشته که در گذشته ۲۴ مزرعه آن تسهیلات بانکی دریافت کرده و به تازگی اعطای تسهیلات به سایر مزارع محقق شده است.

وی افزود: در سال گذشته اعتباری حدود ۳.۵ میلیارد تومان به پرورش دهندگان ماهی داریان اعطا شده و تجهیزات شیلاتی در اختیار این افراد قرار گرفته تا موانع تولید از سر راه آن‌ها برداشته شود.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه بیان کرد: یکی دیگر از پروژه‌های پرورش ماهی شهرستان پاوه هم‌اکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تاکنون ۶۵ میلیاردتومان تسهیلات بانکی به آن اختصاص پیدا کرده است، این مجتمع برای دریافت مجدد تسهیلات به بانک مشخص شده باید درخواست بدهد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار