تصویب کمک‌های مالی به هیئت‌های مذهبی

صحن نیمه علنی شورای شهر همدان با بحث و تصویب کمک‌های مالی به هیئت‌های مذهبی همدان به اتمام رسید.
کد خبر: ۱۰۲۸۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۹ 01 October 2015
صحن نیمه علنی شورای شهر همدان با بحث و تصویب کمک‌های مالی به هیئت‌های مذهبی همدان به اتمام رسید.

به گزارش تسنیم؛ صحن شورای شهر همدان در حالی برگزار شد که در ابتدا از ورود خبرنگاران به صحن ممانعت شد تا برخی مباحث در زمینه انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر همدان بدون حضور خبرنگاران مطرح شود.

پس از ورود خبرنگاران به صحن شورای شهر همدان، تنها یک نامه از کمیسیون فرهنگی مطرح شد که سبب بروز مباحث و چالش‌هایی در بین اعضای شورای شهر همدان شد.

برخی اعضای موافق کمک به هیئت‌های مذهبی همدان مدعی بودند که این کمک‌ها به عنوان فعالیت فرهنگی محسوب می‌شود که یکی از نیازهای اساسی جامعه شهری محسوب می‌شود، البته این تعداد از اعضا تاکید داشتند که روش‌های کمک باید به درستی ساماندهی شود تا در جای خود هزینه شود.

اعضای مخالف نیز مدعی بودند که کمک‌های شورای شهر همدان تاثیر چندانی در کیفیت هئیت‌های مذهبی نداشته و در شرایطی که شهرداری همدان در پرداخت حقوق با مشکلات بسیاری مواجه است چرا باید از جیب مردم به هیئت‌ها کمک کرد.

در این بین برخی از اعضا اعلام کردند که از جیب خود به هیئت‌های مذهبی کمک کرده‌‌ایم و این روال تا چه زمانی باید ادامه پیدا کند، این عضو شورا مدعی بود که اگر در هیئت‌ها حضور پیدا نکنیم مردم فکر می‌کنند از آنها بریده‌ایم و پس از گرفتن رای دیگر در جمع آنها حاضر نمی‌شویم.

اما این طرح با وجود بی‌میلی اعضای شورای شهر رای آورد ولی قرار شد تا نحوه کمک کردن به این هیئت‌ها ساماندهی شده و از روش‌های درستی استفاده شود، نکته جالب در ارتباط با این طرح این بود که اکثریت اعضای شورای شهر همدان با کمک به هیئت‌های مذهبی توسط معاونت فرهنگی شهرداری همدان مخالف بودند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر همدان در این جلسه درباره کمک به هیئت‌های مذهبی گفت: در کمیسیون فرهنگی یک نظر این بود که با توجه به بودجه شهرداری همدان کمکی انجام نشود ولی برخی معتقد بودند که کمک به هیئت‌ها در دستور کار باید ولی شیوه آن تغییر کند.

علی رضایی عنوان کرد: برخی هیئت‌ها نسبت به شورای شهر در زمینه کمک‌های مالی به هیئت‌ها منتقد بودند که تعدادی از هیئت‌ها که با اعضای شورای شهر ارتباط خوبی دارند بیشترین کمک را دریافت کرده‌اند و مابقی مبلغی از این کمک‌های نصیبشان نشده است.

عضو دیگر شورای شهر همدان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه کمک شورای شهر به هیئت‌های مذهبی باید در قالب سیاست‌گذاری باشد، تصریح کرد: این نوع کمک می‌تواند جایگزین کمک نقدی باشد.

نرگس نوراله زاده با بیان اینکه به جای کمک‌های نقدی می‌توان هزنیه‌ سخنرانان هیئت‌های مذهبی را پرداخت کرد، افزود: متاسفانه هیئت‌ها بیشتر بحث‌های هیجانی را دنبال می‌کنند که باید سخنرانی در زمینه تحریفات صورت گرفته در واقعه کربلا در مقابل این مسائل گسترش یابد تا بتوان مسائل فرهنگی را در هیئت‌های مذهبی توسعه داد.

یکی دیگر از اعضای شورای شهر همدان نیز در این جلسه عنوان کرد: از دیرباز هیئت‌های مذهبی خودگردان بوده و لطف این هیئت‌ها به خودگردان بودن آنها بوده است.

محمدرضا الیاسی با اشاره به اینکه کمک‌های شورای شهر همدان به هیئت‌های مذهبی، مانورهای سیاسی با پول مردم است، تصریح کرد: با شرایط بودجه شهرداری که تنها ۲۰ درصد از بودجه امسال شهرداری همدان محقق شده چرا باید به هیئت‌های مذهبی از جیب مردم کمک کنیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار