آغاز بیست و سومین جشنواره تئاتر استان

بیست و سومین دوره جشنواره تئاتر استانی همزمان با دهه ولایت در مجتمع فرهنگی ، هنری فدک اردبیل آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۳۸۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۷ 30 September 2015
به گزارش ایرنا، در این جشنواره که از عصر چهارشنبه آغاز شده اجرای شش نمایش از شهرستان های اردبیل ، نمین ، مشگین شهر و پارس آباد به انتخاب هیات داوران تا دهم مهر ماه ادامه می یابد.
در روز اول این جشنواره نمایش 'واپسین شب آوریل' کاری از سعید افخمی از شهرستان نمین در تالار شمس عطار مجتمع فرهنگی ، هنری فدک به روی صحنه رفت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در پیامی به آیین افتتاحیه این جشنواره
گفت: تئاتر بنیادی ترین هنر جامعه بشری در طول تاریخ بوده که بر پایه اندیشه و تجربه انسانی بنیان نهاده شده است.
سیدناصر اسحاقی افزود: این هنر والای کهن در عصر حاضر نیز با تکیه بر ایمان دینی و تفکر مذهبی انسان ایرانی مسلمان می تواند راهگشای انسان در عبور از گذرگاه های سخت زندگی باشد چرا که جامعه امروز همچنان نیازمند بهره مندی از موهبت های هنر نمایش است.
در روز دوم این جشنواره نمایش 'با هزار درنای سفید پروزا می کنم' نوشته محمد باقر نباتی مقدم و کار حسن شیخ زاده از اردبیل ، 'هر وقت عطسه می کنی جلوی دهنتو بگیر' نوشته فریدون ولایی به کارگردانی غریب منوچهری و علی محمد زاده از پارس آباد و 'ایوانف 2' کاری از رامین رنجبر از اردبیل به روی صحنه می رود.
نمایش 'سارای' کاری از سعید فرقانی از شهرستان مشگین شهر نیز ساعت 11 دهم مهر در تالار شمس عطار اردبیلی به اجرا درمی آید و نمایش 'تکه های دلتنگی' نوشته محمد باقر نباتی مقدم به کارگردانی یوسف جاوید از اردبیل در ساعت 18 به روی صحنه می رود.
آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان بیست و سومین جشنواره تئاتر استانی ساعت 21 روز جمعه در محل تالار شمس عطار اردبیلی برگزار می شود.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار