هوای سرد همراه با بارش از فردا در اردبیل

ساکنان اردبیل به خاطر رخنه یک ناوه عمیق جوی به نیمه شمال ایران از فردا (جمعه) به مدت 48 ساعت از هوای سرد همراه با بارش برخوردار خواهند بود.
کد خبر: ۱۱۲۵۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۵ 15 October 2015
به گزارش خبرنگار ایرنا ؛ نقشه های هواشناسی استقرار یک سامانه جوی کم ارتفاع در شمال دریای خزر را نشان می دهند که ناوه آن در راستای شمال شرق به جنوب غرب تا دریای سیاه و شبه جزیره بالکان کشیده شده است.
این موج در حرکت خود به سوی شرق ضمن کشیده شدن به عرض های پایین تر سبب تقویت جریان فشار زیاد سطح زمین و هوای سرد مستقر در عرض های شمال کشورمان می شود و به تدریج اثرهای آن از عصر فردا (جمعه) در استان اردبیل پدیدار خواهند شد.
از این رو انتظار می رود از فردا به تدریج شاهد افزایش تراکم ابر و مه در آسمان ؛ وزش باد گاهی با بیشینه سرعت 53 کیلومتر در ساعت از جانب شمال شرق و آغاز بارش ها در اردبیل و قسمت وسیعی از این استان باشیم.
به خاطر وجود جریان های همرفتی شدید در درون این جبهه هوای سرد و تشکیل ابرهای جوششی موسوم به کومولونیمبوس بر فراز ابرهای یکنواخت استراتوس انتظار می رود بارش ها در بعضی ساعات و به خصوص در ساعات عصر و اوایل شب به شکل رگباری و همراه با وقوع آذرخش باشد .
با توجه به بارش های سنگین ناشی از این ناوه جوی که به خصوص در روز شنبه تقویت خواهد شد امکان وقوع سیلاب و آبگرفتگی هایی در بعضی نقاط مستعد وجود دارد و به همین خاطر رعایت جوانب ایمنی به ساکنان استان اردبیل توصیه می شود.
همچنین با رخنه این موج جوی دمای هوا در بعضی نقاط استان اردبیل تا 12 درجه سلسیوس (سانتیگراد) در مقایسه با ساعت قبل از آن کاهش خواهد یافت و به این خاطر بارش ها در نقاط سردسیر و ارتفاعات منطقه به شکل برف انتظار می روند.
اداره کل هواشناسی استان اردبیل نیز با صدور اطلاعیه از آغاز بارش ها ؛ وزش باد و کاهش محسوس دمای هوا از عصر جمعه تا یکشنبه هفته آینده در این استان خبر داده است.
اردبیل به خاطر موقعیت جغرافیایی از شرایط جوی بسیار متغیر برخوردار است.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار