ازپیوست‎فرهنگی درپروژه‌هاغفلت نشود

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان گفت: تمام پروژه‌های شهرداری باید پیوست‎ اجتماعی و فرهنگی داشته باشند.
کد خبر: ۱۲۴۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵ 06 November 2015
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان گفت: تمام پروژه‌های شهرداری باید پیوست‎ اجتماعی و فرهنگی داشته باشند.

به گزارش فارس؛ علی رضایی در جلسه بررسی برنامه‌های آموزش شهروندی معاونت‌ها و سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری اظهار کرد: باید برای داشتن پیوست اجتماعی و فرهنگی برای پروژه‌ها با اجماع و فهم مشترک وارد شده و عمل کرد.

وی با تأکید بر اینکه نتیجه‎بخش بودن طرح‎ها نیازمند بسترسازی فرهنگی و اجتماعی است، اضافه کرد: در ایجاد بسترهای اجتماعی و فرهنگی در صورتی که هم‌افزایی و هماهنگی نباشد و اهمیت طرح‌ها برای شهروندان بیان نشود اجرای موفق پروژه‌ها با مشکل مواجه خواهد شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت تاثیرگذاری پیوست‌های اجتماعی و فرهنگی در طرح‌ها افزود: با توجه به اهمیت پیوست اجتماعی و فرهنگی، شورای عالی انقلاب فرهنگی نظام‎نامه پیوست اجتماعی و فرهنگی را در قالب هشت ماده به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرده است.

وی به اهمیت اجرای پروژه‌های شهری به ویژه حوزه‌های حمل و نقل و ترافیک و خدمات شهری اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه طرح بی.آر.تی به عنوان یکی از مهمترین طرح‌های مدیریت شهری، قرار است در همدان اجرایی شود بر این اساس قبل از اجرا پیوست‌های اجتماعی و فرهنگی برای موفقیت این طرح نیز باید در نظر گرفته شود.

رضایی به اجرای طرح جمع‌آوری زباله‌های سطح شهر با الگو و روش نوین پرداخت و اظهار کرد: طبق اجماع نظر کارشناسان و اعضای شورا روش جدید، الگوی مناسبی است که در کاهش هزینه و ارتقای بهره‌وری موثر خواهد بود.

رئیس شورای شهر همدان نیز با تاکید بر بهره‌گیری مدیریت شهری از ظرفیت نیروهای توانمند گفت: در امر فرهنگسازی باید در ابتدا بسترسازی صورت پذیرد.

علی‌اکبر نظری اظهار کرد: در آموزش‌های شهروندی نباید تنها به تبلیغات محیطی از جمله نصب بنر بسنده کرد بلکه باید روش‌های مختلف را در نظر گرفت.

وی نهادینه‌سازی فرهنگ شهروندی را نیازمند هماهنگی بین معاونت‌های شهرداری دانست و افزود: مراکز علمی و دانشگاهی نیز نقش مهمی در فرهنگسازی دارند لذا باید از ظرفیت‌ دانشگاه‌ها در این زمینه بهره گرفت.

رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و فنی عمرانی شورای شهر همدان نیز افزود: پروژه‌هایی که پیوست‌های اجتماعی و فرهنگی به همراه داشته باشند موفقیت‌آمیز خواهد بود.

ابراهیم مولوی در ادامه گفت: در ایجاد بسترها و پیوست‌های اجتماعی و فرهنگی تشکل‌های مردم‎نهاد و معتمدین محلات نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

وی لحاظ کردن پیوست‌های اجتماعی و فرهنگی را اقدامی ارزشمند بیان کرد و افزود: باید پیوست‌نگاری با مطالعات و بررسی‌ کارشناسانه و در حضور کارشناسان مربوطه صورت پذیرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار