پیشنهاد تشکیل کمیته صیانت از طبیعت در اردبیل

معاون پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: ‌پیشنهاد می‌کنیم در استان اردبیل برای اولین بار کمیته صیانت از طبیعت شکل گرفته و به صورت مستمر فعالیت کنند.
کد خبر: ۱۲۴۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۱ 10 March 2015

به گزارش فارس از اردبیل، پروفسور محمد نریمانی در همایش نکوداشت فرهنگ صیانت از طبیعت در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: برگزاری همایش کار راحت و آسانی است اما مهم نتیجه خوب گرفتن از برگزاری این همایش‌هاست که با خروجی مشخص می‌توان برای یک عمر از نتایج آن استفاده کرد.

وی با بیان اینکه صیانت از طبیعت دو فایده اساسی و مستمر دارد، تصریح کرد: در قدم اول حضور در طبیعت آرامش را به فرد منتقل می‌کند به طوریکه برای رسیدن به یک آرامش روحی و روانی می‌توان از مواهب خدادادی و طبیعت زیبا و بکر استفاده کرد.

معاون پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی تهدید سلامتی بشر را در زندگی صنعتی امروز جدی خواند و گفت: تنها با پناه بردن به طبیعت و زندگی طبیعی است که می‌توانیم خودمان را از فشارهای روحی، روانی خلاصی دهیم ولی گاه مشاهده می‌کنیم که با دستان خودمان طبیعت را آلوده کرده و به نابودی طبیعت کمک کرده‌ایم.

نریمانی با بیان اینکه حتی با تجسم یک آب روان و جاری می‌توان به آرامش روحی، روانی دست پیدا کرد، افزود: از طبیعت باید در جذب توریست استفاده کنیم چراکه کشور ترکیه از این صنعت به عنوان ممر درآمد استفاده کرده و بیشترین نفع را می‌برد در حالی که ما تنها در استان اردبیل از مواهب خدادادی همچون جنگل، کوه و دریا برخوردار هستیم و از پنج رویشگاه جنگلی کشور سه رویشگاه در اردبیل است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ما باید به راهبردی و عملی در حوزه نکوداشت، تکریم و صیانت از طبیعت ورود پیدا کنیم که البته این کار با تکیه بر فضائل اخلاقی، فرهنگ دینی و باورهای اعتقادی ما بسیار مؤثر اتفاق می‌افتد.

نریمانی اضافه کرد: باید از منابع غنی اعتقادی و ارزشی در این زمینه استفاده کنیم و همه افراد جامعه را متوجه این واقعیت بکنیم که در قرآن کریم روایات و احادیث به موضوع درخت و بها دادن به آن تاکید کرده است.

معاون پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی پیشنهاد کرد تا کمیته صیانت از طبیعت در استان اردبیل به صورت فعال با ایده‌ها و نظریه‌پردازی‌های مناسب شکل بگیرد تا به صورت مستمر در این زمینه پایش‌ها اتفاق بیفتد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار