ساخت 46 باب نمازخانه از300 تعهددولت

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان اردبیل گفت:‌ از 300 باب تعهد ساخت نمازخانه در مدارس در دولت گذشته، تنها عملیات اجرایی 46 باب شروع شده است.
کد خبر: ۱۳۹۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸ 04 December 2015

امید قیامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل،‌ اظهار کرد: براساس مصوبه سفر رئیس جمهور قبلی قرار بود 300 باب نمازخانه در استان اردبیل و در مدارس اجرایی و عملیاتی شود که برای ساخت آنها میلیاردها تومان اعتبار نیاز است.

وی با بیان اینکه ساخت 46 باب از این نمازخانه‌ها شروع شده است، تصریح کرد: برای تکمیل این 46 باب نمازخانه احداثی سه میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبار نیاز داریم.

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان پیشرفت اجرایی این نمازخانه‌ها را پنج تا 70 درصد اعلام کرد و گفت: امسال تنها 60 میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته در حالی که ما برای تجهیز هر نمازخانه به امکانات مناسب به ویژه مفروش کردن آنها به بیش از شش میلیون تومان اعتبار نیاز داریم.

قیامی در مورد مدارس واحدهای مسکن مهر افزود: با توجه به ساخت واحدهای مسکونی متعدد در مساکن مهر متأسفانه ظرفیت ساخت واحدهای آموزشی در این مجتمع‌ها که به صورت انبوه ساکنان آن چشم انتظار تأمین کلاس‌های درس هستند، تدبیری اندیشیده نشده در حالی که باید 789 کلاس درس در این مجتمع‌ها ساخته شود که برآورد ما حکایت از تأمین اعتباری بالغ بر 189 میلیارد تومان برای این پروژه‌ها دارد.

وی به نیمه‌تمام ماندن سالن‌های ورزشی و استخرها نیز اشاره کرد و ادامه داد: 21 سالن ورزشی و استخر به حالت نیمه‌تمام در دست نوسازی مدارس باقی مانده که تکمیل 19 سالن و دو استخر نیاز به 100 میلیارد تومان اعتبار دارد در حالی که امسال کمتر از یک میلیارد تومان برای این حوزه منابع اختصاص داده‌اند.

قیامی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ‌در برخی از مناطق اردبیل پروژه 20 ساله‌ای را داریم که عمر بهره‌برداری آنها تمام شده ولی هنوز تکمیل نشده و آماده بهره‌برداری نیز نیست در حالی که باید دنبال راه چاره‌ای باشیم تا این واحدهای آموزشی هر چه سریعتر به همراه سالن‌ها،‌ استخرها و نمازخانه‌ها تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان اردبیل اضافه کرد: در بخش استانداردسازی مدارس به سیستم گرمایشی هیچ مشکل خاصی وجود ندارد و اگر 30 میلیارد تومان اعتبار دیگر در این حوزه جذب کنیم، برای همیشه پرونده ناقص بودن سیستم گرمایشی در مدارس بسته شده و امکان بهره‌برداری مناسب از سیستم‌های گرمایشی فراهم می‌آید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار