تاکید روحانی به رسیدگی عاجل لایحه هوای‌پاک

رئيس جمهور در جلسه امروز هيئت دولت، بر رسيدگي عاجل مجلس به لايحه هواي پاك تأكيد كرد.
کد خبر: ۱۵۴۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰ 30 December 2015
معصومه ابتكار در ارتباط تلفني با خبر راديو پيام افزود: چندين بار در خصوص آلودگي هوا در دولت مصوبات و برنامه داشته ايم و در جلسه امروز گزارشي از پيشرفت دستگاه ها و اقداماتشان در اين خصوص ارائه و به محدوديت ها در اين بخش نيز اشاره شد.

معاون رئيس جمهور گفت: تدابير كوتاه مدت و بلند مدت مورد تأكيد جلسه امروز هيئت دولت قرار گرفت و تأكيد رئيس جمهور اين بود كه دولت خودش براي الگوسازي پيشگام شود.

ابتكار گفت: بر همين اساس مقرر شد همه مراكز دولتي به ويژه در كلانشهرها دماي موتورخانه مركزي خود را چهار درجه كاهش دهند تا مصرف سوخت و آلودگي هوا كاهش يابد.

وي افزود: همچنين مقرر شد همه دستگاه هاي دولتي در خصوص معاينه فني خودروهايشان توجهات لازم را داشته باشند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اينكه لايحه هواي پاك مشكلات كنوني را حل خواهد كرد، گفت: يك سال پيش اين لايحه به مجلس فرستاده شد و اميدواريم هر چه سريعتر به تصويب مجلس برسد تا گشايشي ايجاد شود.

ابتكار گفت: همچنين در جلسه امروز مقرر شد به گونه اي برنامه ريزي شود تا مردم مشاركت بيشتري در بحث استفاده كمتر از خودروهاي شخصي و توجه به معاينه فني داشته باشند.

وي افزود: من هم گزارشي از وضع موجود ارائه كردم و مطرح شد كه در دو  هفته اخير كه شاهد پايداري هوا بوده ايم موفق شديم با محدوديت هاي ترافيكي از انباشت آلودگي ها جلوگيري کنيم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار