ضرورت افزایش سرانه فضای سبز شهری اردبیل

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل خواستار توجه مسوولان به افزایش سرانه فضای سبز در این شهر شد.
کد خبر: ۱۷۷۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۸ 07 February 2016

به گزارش ایرنا ، آیت الله سید حسن عاملی روز یکشنبه در آیین تقدیم لایحه بودجه سال 95شهرداری به شورای شهر اردبیل گفت: بحث هایی در مورد افزایش 800 هکتاری فضای سبز مطرح شده بود که تاکنون به اجرا نرسیده است.
وی افزود: پیش تر در شهرسازی به فضای سبز توجه نشده در حالی که فشارهای زندگی ماشینی ایجاب می کند که فضای شهر زمینه آسایش و امنیت روانی مردم را تامین کند.
نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: وجود آب ، خاک و اقلیم مناسب حتی بدون در نظر گرفتن آب های گرم معدنی می تواند خود یکی از جاذبه های گردشگری باشد و مسوولان به این امر توجه کنند.
او اضافه کرد: شهر باید از نظر فرهنگی و رفاهی محیطی شایسته باشد چرا که در جامعه و محیط بر تربیت فرزندان اثرگذار بوده و از این رو کوچک ترین بی اعتنایی در این زمینه قابل چشم پوشی نیست.
آیت الله عاملی افزود: امروزه با معضل هایی همچون ترافیک در شهرهای بزرگ مواجه هستیم که در کنار مدیریت نیازمند منابع مالی و مشارکت مردم است و شهرداری باید در این زمینه گام های جدی بردارد.
او گفت: ثروت اجتماعی باید حفظ شود و مدیریت شهری برای پرورش عواطف زیبای انسانی گام های بزرگی بردارد تا نقش هدایتگری خود در بالابردن سلامت و نشاط جامعه را به خوبی ایفا کند.
امام جمعه اردبیل در ادامه افزود: مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی نماد قدرت ، معماری ، تمدن و تاریخ است و باید برای آزاد سازی حریم این مجموعه فاخر تلاش بیشتری شده و دولت نیز اهتمام بیشتری به خرج دهد.
او همچنین بیان کرد: کمربند سوم اردبیل از فاز 3 کارشناسان تا سرعین باید با درایت خاصی بازگشایی و به سرانجام برسد چرا که شاهدیم برخی پیش دستی کرده و نسبت به تملک زمین ها اقدام کرده اند.
آیت الله عاملی گفت: در مواردی شاهدیم لابی گری نقش مهمی در جذب منابع ایفا می کند و در این شرایط مسوولان استان نباید ساکت باشند و حق استان اردبیل را در زمینه توسعه شهری بگیرند.
شهر اردبیل بیش از 500 هزار نفر جمعیت دارد ، سرانه فضای این شهر حدود 3/6 متر مربع برای هر نفر است.


منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار