حضور مردم در پای صندوق‌های رأی، مهر تأیید اقتدار و عزت ایران اسلامی

حضور در انتخابات یکی از مظاهر اقتدار ملت و حاکمیت محسوب می‌شود، طبق فرموده بسیاری از بزرگان ما همچون امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله خامنه ای (مدظله) بر ضرورت حضور حداکثری مردم در انتخابات تأکید شده است.
کد خبر: ۱۸۷۶۳۴
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰ 26 February 2016

حضور حداکثری مردم در انتخابات مُهر تأیید مجددی بر مقبولیت نظام اسلامی بود، حماسه‌ای از جنس حضور که اقتدار کشور را به نمایش گذاشت.

به گزارش تابناک همدان ؛بدخواهان و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی از حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی هراس دارند و به شیوه‌های مختلف سعی می‌کنند که به خواسته‌های شوم خود دست‌یافته و بین مردم ایران اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تفرقه بیندازند.

این‌ها نمی‌خواهند بدانند که مردم این سرزمین خودشان تعیین کننده سرنوشت خود بوده‌اند و پاسخ یاوه‌گویی‌های دشمنان را با حضور حداکثری خود جواب داده‌اند.

۷ اسفند به همراه تعدادی از دوستان و همکاران خبرنگارم به نزدیک میدان امام خمینی و مکانی که شعبه‌های انتخابات در حال رأی گیری هستند آمدیم، تا ببینیم مردم شهر در مورد انتخابات و حضور حداکثری خود در این مهم چه نظری دارند؟

خانمی میان‌سال را می‌بینم، که خستگی از چشمانش نمایان است. سر صحبت را که با او باز می‌کنم از بیکاری فرزندانش برایم می‌گوید. ناامیدانه صحبت‌هایش را ادامه می‌دهد؛ طبق فرموده رهبرم امروز پای صندوق‌های رأی آمدم، انتظار دارم نمایندگان مجلس کاری کنند که جوانان مظلوم شهرمان، انگیزه‌ای برای زندگی داشته باشند و حداقل مشکل بیکاری که گریبان گیر همه جامعه شده است را حل کنند.

وی می‌گوید: خودش خانه‌دار است و همسرش کارگر یک واحد تولیدی است که در قبال چند سال کار کردن تاکنون قراردادی برایش ثبت‌نشده و حقوقی که می‌گیرد بسیار ناچیز است.

می‌گویم انتظارات خود از نمایندگان را در یک جمله بگو؟ مکثی ۱۰ ثانیه‌ای می‌کند و با چشمانی ناامید می‌گوید: انتظار دارم نمایندگان در طول خدمت خود حق کسی را پایمال نکنند، به درد و مشکلات طبقه ضعیف جامعه رسیدگی نمی‌کنند و به فکر منافع و رانت بازی نباشند.

مرد میان‌سال همدانی دومین کسی است که برای مصاحبه انتخاب می‌کنم، وی که صف طولانی حضور مردم رانشانم می‌دهد با اشتیاق فراوان می‌گوید: رأی دادن حق ماست و آن را به دلیل مشکلات اقتصادی از دست نخواهیم داد.

پرسیدم پدر جان انتظار شما از نمایندگان چیست؟ جمله‌ام هنوز تمام نشده بود که می‌گوید: اکثر نمایندگان به فکر همه‌چیز هستند به جز رفع مشکلات جامعه، انتظار من تنهای جمله است که دروغ نگویند و اگر کاری از عهده‌شان بر نمی‌آید پا پیش نگذارند.

وی می‌گوید: به حرمت خون شهیدان و زحمات دست‌اندرکاران و زحمت کشان واقعی کشورم و به امید اینکه مشکلات کشور و بخصوص بیکاری جوانان حل شود در انتخابات شرکت کردم. ما هرچند دل‌پری از برخی مسئولان داریم ولی بی‌ادبی و دروغ‌گویی‌های آنان را مرتبط با نظام نمی‌دانیم.

یک پسر جوان را برای مصاحبه انتخاب می‌کنم، وی می‌گوید: به کوری چشم دشمنان نظام و کشورم در انتخابات شرکت کردم. حضور همه در انتخابات باعث می‌شود که دشمنان کشورم همچون گذشته خوارتر و ذلیل‌تر شوند.

وی به شناسنامه‌اش اشاره می‌کند و می‌گوید مهر تأیید این نظام در شناسنامه‌ام رقم خود، من آمدم تا بگویم برای آرمان‌های انقلاب همیشه ایستاده‌ام و کنار نمی‌کشم.

از او در مورد مشکلاتش پرسیدم و اینکه آیا از نظام دلسرد نشده است؟ جواب داد: من مشکلات کشور را پای نظام نمی‌نویسم، من رأی می‌دهم چون آینده کشور و حل مشکلات برایم اهمیت دارد، با تحقیق نماینده‌ای را انتخاب کرده‌ام و امیدوارم شایستگی حضور در خانه ملت را داشته باشد.

یک رأی اولی، چهارمین فردی است که می‌خواهم حرف‌هایش را در مورد حضور در انتخابات بشنوم.

وی که می‌گوید برای رسیدن این روز لحظه‌شماری می‌کرده، سخنانش را این‌گونه ادامه می‌دهد: اگر ما در انتخابات شرکت نکنیم، دشمنانمان خوشحال می‌شوند پس باید با حضور خودمان در انتخابات، خوشحالی دشمنان کشور را به ناراحتی و یاس تبدیل کنیم.

یکی دیگر از جوانان که گویا با دیدن صف طولانی انتخابات از حضور در این شعبه منصرف شد، در مورد مشکلات جامعه گفت: هنوز هم که هنوز است بیکاری، فقر، اعتیاد و نا امنی در مناطق پایین شهر بیداد می‌کند، اگر مسئولان و نمایندگان واقعاً کار می‌کنند پس نتیجه کارشان کو؟

وی ادامه می‌دهد: ۱۲ متری ولایت یکی از نا امن‌ترین مناطق همدان است، باوجودی که پلیس در همین نزدیکی است اما در کوچه پس کوچه‌های آن و همین طور چهار راهی که در این منطقه واقع شده بسیاری از جرم‌ها در حال وقوع است، آیا پلیس خواب است؟

این جوان افزود: نماینده‌ای که نتواند کمترین امنیت را برای یک منطقه بسیار کوچک تأمین کند، شایسته‌ی نمایندگی استان همدان در مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی نیست.

وی گفت: من رأی می‌دهم چون خود را در مقابل انتخابات مسئول میدانم و می‌توانم در مقابل کم کاری برخی مسئولین حق اعتراض داشته باشم.

این جوان تصریح کرد: اگر نماینده‌ای کاری انجام می‌دهد، لطف نیست بلکه وظیفه است، حضور در خانه ملت یک برد است، اولاً در مقابلش درآمد میلیونی کسب می‌کند، در ثانی برای اقوامش ایجاد کار....

با سخنان این جوان تحت تأثیر قرار گرفتم. حسن ختام مصاحبه‌ام برگه‌ای شد که حضورم را تأیید کرد، به این امید که نمایندگان منتخب دغدغه‌شان مردم باشد.

همان‌طور که حضور در انتخابات یکی از مظاهر اقتدار ملت و حاکمیت محسوب می‌شود. امیدواریم کسانی که خود را خادمان ملت معرفی می‌کنند، از وظیفه خود کوتاهی نکرده، خشنودی خدا و ملت را سرلوحه کاری خود قرار دهند.

همان‌گونه که مردم تکلیف خود را ادا کردند، مسئولین نیز وظیفه خود را در جهت رفع مشکلات کشور ادا کنند، خواسته مردم داشتن کشوری متعالی نیست، تنها خواسته‌شان بهبود فقر، کاهش اعتیاد و ایجاد امنیت در مناطق حاشیه شهر است.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار