کمبود سرویس بهداشتی در محورهای همدان/ جلسات مکرر هم نتیجه‌بخش نبود

کمبود سرویس‌های بهداشتی درمحورهای همدان و محوطه پارک‌ها معضلی است که نارضایتی بسیاری از شهروندان همدانی و گردشگران را در پی داشته است.
کد خبر: ۱۹۲۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۴:۰۰ 06 March 2016

یکی ازمشکلاتی که طی سال‌های اخیرمورد توجه مسافران درجاده‌های همدان بوده نبود سرویس‌ های بهداشتی در ورودی وخروجی شهرهمدان است.

به گزارش تابناک همدان؛ مسافرانی که در همدان حضور پیداکرده و شهروندانی که در خیابان‌های شهر رفت ‌وآمد می‌کنند، از نبود سرویس‌های بهداشتی و عمومی در محورهای همدان و همین‌طور شهر ناراضی هستند، علیرغم درخواست‌های مکرر شهروندان و مسافران طی سال‌های اخیر، اقدام مفیدی در این زمینه انجام‌نشده است.

ورود گردشگران و توریست‌ها از مناطق مختلف کشور به شهر همدان و استفاده از فضای عمومی پارک‌ها نیاز به تجهیز و ایجاد توالت‌های عمومی در پارک‌ها را افزایش داده، اما متأسفانه تاکنون اقدام مؤثری صورت نگرفته است.

نبود مایع دستشویی در بسیاری از توالت‌های عمومی نیز از دیگر معضلاتی است که بر مشکل در این بخش افزوده است.

همچنین وضعیت و تعداد سرویس‌های بهداشتی ساخته ‌شده در پارک‌ها و برخی بوستان‌های همدان نیز تأسف ‌بار و غیرقابل‌ قبول است.

مشکلات نبود سرویس بهداشتی عمومی در مناطق مختلف شهرستان همدان حتی انتقاد مسئولین ارشد استان را به همراه داشته، نمایندگان استان بارها در خصوص توجه به این مشکل با ارگان‌های مختلف جلساتی را تشکیل داده‌اند، اما تاکنون مصوبات این جلسات اجرایی نشده است.

علی فیض یکی از مسافران اصفهانی دراین‌باره اظهار داشت: همدان شهری زیبا و تاریخی است و من برای چهارمین بار است که به این شهر مسافرت می‌کنم.

وی افزود: متأسفانه محورهای شهر همدان با کمبود سرویس بهداشتی مواجه است، مسافرانی که از صبح از خانه بیرون می‌آیند و تا ساعت‌ها در مسیر هستند، نیاز به استفاده از سرویس بهداشتی دارند.

این مسافر اصفهانی ادامه داد: حتی تعداد اندک سرویس‌های بهداشتی در این محورها بسیار آلوده، کثیف و فاقد کمترین امکانات ازجمله مایع، آب گرم و دستمال‌کاغذی هستند.

علی‌اصغر سماوات راننده ۵۸ ساله‌ای است، به قول خودش ۴۰ سال است پشت فرمان ماشین‌های سنگین می‌نشیند، وی ادامه می‌دهد: «در این چهل سالی که راننده هستم چند سرویس بهداشتی عمومی را نشان‌کرده که در موقع لزوم از آنه استفاده کنم . اما گاهی پیش می‌آید که از آنها خیلی دور هستم و آن‌وقت است که دیگر نمی‌دانم چه‌کار باید بکنم.

وی که اهل کاشان است افزود: بارها راه‌اندازی سرویس‌های بهداشتی عمومی را از مسئولان خواستار شده‌ام اما تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

یکی دیگر از مسافران دراین‌باره می‌گوید با توجه به اینکه بیشتر مراکز گردشگری همدان از شهر دور است و مسیرهای مختلفی باید طی شود، واین در حالی است که این مسیرها فاقد سرویس بهداشتی هستند.

وی در خصوص کمبود سرویس بهداشتی در شهر نیز گفت: متأسفانه هیچ تابلویی در شهر همدان برای نشان دادن مکان‌هایی برای استفاده از سرویس‌های بهداشتی و یا امکان استراحتی و اقامتی دیده نمی‌شود، به همین خاطر مسافران سردرگم می‌شوند.

همچنین مردم باید برای استفاده از سرویس بهداشتی یا در مساجد و یا پارک‌های شهر حضور پیدا کنند که وضعیت سرویس‌های بهداشتی پارک‌ها و بوستان‌های همدان نیز نامطلوب است.

با توجه به اینکه شهر همدان بیشترین گردشگران را به همراه دارد، اگر وضعیت به همین منوال پیش رود و تعداد سرویس های بهداشتی همدان افزایش پیدا نکند، ممکن است ناهنجارهای ناپسندی رواج پیدا کند. پس پیش از آنکه عمل زشت قضای حاجت در مکان‌های عمومی مانند آب دهان انداختن روی زمین برای مردم عادی شود باید فکری به حال آن کرد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار