اجرای ۵هزارطرح اشتغالزایی توسط مددجویان امداد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان گفت: سال گذشته توسط مددجویان دارای استعداد کمیته امداد همدان ۵ هزار و ۲۱ طرح اشتغالزایی با ۳۲۱ میلیارد ریال تسهیلات اجرا شد.
کد خبر: ۲۰۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۹ 08 April 2015
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان گفت: سال گذشته توسط مددجویان دارای استعداد کمیته امداد همدان ۵ هزار و ۲۱ طرح اشتغالزایی با ۳۲۱ میلیارد ریال تسهیلات اجرا شد.

به گزارش تسنیم ؛ علیرضا ابراهیمی اظهار داشت: کمیته امداد به منظور خودکفایی و ایجاد اشتغال برای افراد زیر پوشش این نهاد در مرحله نخست افراد مستعد و توانمند خوداشتغالی را شناسایی میکند و با تفاهمنامهای که با فنی و حرفهای منعقد شده است آموزش‏های لازم در راستای مهارتآموزی به مددجویان داده میشود.

وی افزود: هدف از ایجاد اشتغال برای خانوادههای نیازمند و زیر پوشش این نهاد کسب درآمد پایدار و خودکفایی به منظور خارج شدن از گردونه حمایت مادی کمیته امداد است در این راستا سال گذشته بیش از ۵ هزار نفر از خانواده‏های تحت حمایت کمیته امداد استان همدان مورد مشاوره شغلی قرار گرفتند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان با اشاره به شعار "هر مددجو، یک مهارت و هر مهارت، یک شغل" تصریح کرد: سال گذشته حدود ۱۴ هزار نفر از مددجویان و اقشار آسیب‌پذیر مستعد اشتغال و کارآفرینی از آموزشهای فنی و حرفهای بهرهمند شدند و زمینه اشتغال و کاریابی برای یکهزار و ۳۰۰ نفر از مددجویان کمیته امداد فراهم شد.

وی گفت: سال گذشته ۵ هزار و ۲۱ طرح اشتغالزایی با پرداخت بیش از ۳۲۱ میلیارد ریال تسهیلات به اجرا درآمد که بانکهای استان همدان به منظور اجرایی شدن این طرحها از ۲ هزار و ۸۵۳ طرح با پرداخت تسهیلات اشتغالزایی حمایت کردند.

ابراهیمی ابراز کرد: از سال ۹۱ تا پایان سال گذشته بیش از ۱۴ هزار مورد از خانوادههای مددجویان کمیته امداد استان همدان با بهرهمندی از طرحهای اشتغالزایی خودکفا شدند و به استقلال اقتصادی رسیدند.

وی عنوان کرد: توسعه اشتغال پایدار، مشاغل خانگی، تقویت روحیه خودباوری و عزت نفس خانوادههای زیر پوشش از رویکردهای حمایتی کمیته امداد برای مددجویان است و همواره به منظور رفع مشکلات اشتغال مددجویان نظارت ویژهای بر طرحهای اشتغالزایی انجام میشود.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان بیان کرد: زودبازده بودن، آموزش محور بودن، نظارت و حمایت در ایجاد شغل و اجرای طرحهای اشتغالزایی مطابق با آمایش سرزمین و نیازهای بومی از جمله مزایای طرحهای اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد استان همدان است که در سال ۹۴ نیز تداوم اجرای این برنامهها و حمایتها از مددجویان مورد توجه است.

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار