معرفی رئیس جهاد کشاورزی فامنین

«علی موحدی» به عنوان رئیس جهاد کشاورزی شهرستان فامنین معرفی شد.
کد خبر: ۲۰۷۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۵ 06 April 2016

«علی موحدی» به عنوان رئیس جهاد کشاورزی شهرستان فامنین معرفی شد.

به گزارش فارس،طی مراسمی، ضمن تجلیل از خدمات امیر لاهوتیان، علی موحدی به عنوان رئیس جهاد کشاورزی شهرستان فامنین معرفی شد.

همچنین رضا ابراهیمی از سمت سرپرستی نمایندگی تعاونی روستایی تودیع و امیر قانعی به این سمت معرفی شد.

قائم مقام جهاد کشاورزی استان همدان در این مراسم اظهار کرد: کشاورزی با نیاز روزانه مردم در ارتباط است و به همین دلیل این شغل از اهمیت بالایی برخوردار است.

رضا عباسی، افزایش بهرهوری در بخش کشاورزی را محور توسعه دانست و ادامه داد: در این مسیر باید از تمام عوامل تولید نظیر آب، خاک، نیروی انسانی و نهاده‌های دامی به درستی استفاده شود تا تولید تا چند برابر افزایش داشته باشد.

فرماندار فامنین نیز یکی از بندهای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در ارتباط با اقتصاد مقاومتی را موضوع «بهره‌وری» عنوان کرد و اظهار داشت: باید در این مسیر با برنامه وارد شده و از ایجاد هزینه‌های غیر ضروری جلوگیری کنیم.

ظاهر پورمجاهد به زیر پوشش قرار گرفتن 85 درصد از مزارع آبی شهرستان به سیستم آبیاری بارانی اشاره کرد و گفت: باید این میزان به صد درصد ارتقا یابد.

رئیس سابق جهاد کشاورزی فامنین نیز ضمن ارائه گزارش مختصری از فعالیت‌ها افزود: شهرستان فامنین با یک‌هزار و 278 هکتار، 6.6 درصد مساحت استان را داراست که درصد کاربری اراضی در شهرستان 41 درصد و میانگین کاربری اراضی در استان، 36 درصد است.

امیر لاهوتیان اصلاح الگوی کشت، پرداخت تسهیلات کم‌بهره به کشاورزان، ساماندهی چاه‌های آب، حمایت از کشاورزان، تسریع در پرداخت غرامت به خسارت‌دیدگان و گسترش واحدهای صنایع تبدیلی را از راهکارهای حمایت از بخش کشاورزی دانست.

وی بیان کرد: این شهرستان با 13 هزار و 120 هکتار و رشد 285 درصدی بیمه نسبت به سال گذشته رتبه اول استان را کسب کرده و این در حالی است که رشد بیمه استان نسبت به سال گذشته 45 درصد بوده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان فامنین نیز گفت: اصلی‌ترین برنامه بنده، ارتقای سطح آگاهی در بین کشاورزان و تغییر نگرش آنها در مورد منابع تولیدی است.

علی موحدی افزود: با افزایش راندمان آبیاری، ضریب مکانیزاسیون و ادوات کشاورزی و توسعه و ترویج کشاورزی محافظتی، می‌توان گامی بلند در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی برداشت


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار