قدرت ورود به پروژه راه‌‌ آهن را نداریم

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: ما به رغم توانمندی اجرایی در بخش‌های مختلف به لحاظ گستردگی پروژه راه آهن اردبیل توان ورود به این پروژه را نداریم.
کد خبر: ۲۱۲۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶ 15 April 2016

فرهاد سبحانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار کرد: توان اجرایی بنیاد به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی که بدنه آن یک دستگاه اجرایی صرف است، افزون‌تر از توان اجرایی سایر دستگاه‌هاست، به طوریکه ما در اکثر پروژه‌های عمرانی و خدماتی که امکان ورود و تکمیل آنها وجود داشته، وارد شدیم.

وی نمونه این پروژه‌ها را ورود بنیاد مسکن به بهسازی فرودگاه پارس‌آباد و عقد قرارداد با شهرداری اردبیل و سرعین برای تکمیل کمربندی اعلام کرد و گفت: ما توانمندی خوبی را در اجرای پروژه‌های عمرانی و خدماتی شهرداری داریم، به طوریکه از مشاوران و پیمانکاران قوی نیز بهره می‌گیریم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان افزود‌: طی 9 ماه سال گذشته موفق شدیم با همراهی مشاوران و پیمانکاران با تجربه 240 طرح هادی را تهیه کنیم که قطعاً کیفیت کار به مراتب بالاتر است.

سبحانی با بیان اینکه به رغم همه این توانمندی‌ها قدرت ورود به پروژه راه آهن اردبیل را به دلیل حجم بالای کار و مطرح شدن پروژه در سطح ملی نداریم، تصریح کرد: در زمینه اجرایی آمادگی داریم در سال جدید نیز از توانمندی ماشین‌آلات و نیروهای کارآمدمان استفاده کنیم تا امر اجرای پروژه‌های عمرانی به نتیجه برسد.

هنوز شرح خدمات منظومه‌های روستایی تهیه نشده است

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل در مورد اجرای منظومه‌های روستایی بیان کرد: هنوز شرح خدمات منظومه‌های روستایی نوشته نشده و به محض اینکه این شرح خدمات در سال جدید تهیه شود، در استان اردبیل به عنوان یک طرح بالا دست مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: ما در میانه طرح هادی و سکونت‌گاه‌ها حلقه گمشده‌ای را داشتیم که بنیاد مسکن با مطرح کردن طرح منظومه‌های روستایی سعی دارد این خلأ را پر کند تا یک زمینه و بستر مناسب با شرح خدمات مطلوب‌تر برای اجرای منظومه‌های روستایی فراهم آید.

سبحانی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: مشارکت روستاییان در امر بازگشایی بسیار بالاتر از مناطق شهری است، به طوریکه برخی از روستاییان حتی خانه‌های خود را برای بازگشایی معابر روستایی در اختیار بنیاد مسکن قرار دادند.

وی ضرورت مراقبت و نگهداری از پروژه‌های عمرانی اجرا شده در مناطق روستایی را یادآور شد و گفت: ما در سنگ‌فرش معابر و همچنین آسفالت معابر و کوچه‌ها با جدیت عمل می‌کنیم، ولی انتظار داریم خود روستاییان نیز مراقبت بیشتری را از این زیرساخت‌ها داشته باشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار