دستگاه های اجرایی فارس ارزیابی می شوند

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس فرآیند ارزیابی عملکرد دستگاههای اجرائی این استان را با محور شکل گیری اقتصاد مقاومتی و بمنظور ارتقا کیفی خدمات دولت در دست انجام دارد .
کد خبر: ۲۳۲۳۵۳
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶ 19 May 2016
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس:احمدعلی افکاری معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی این سازمان ضمن تشریخ تاریخچه فرآیند ارزیابی عملکرد دستگاههای اجرائی در سطح کشور ، به مصوبه هیأت وزیران در این مورد اشاره کرد و گفت: در آذرماه سال 1381 ، بنا به پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ، هیأت وزیران آئین نامه اجرائی ارزیابی عملکرد دستگاههای اجرائی را تصویب کرد.
افکاری افزود: این اقدام زیرساختی با هدف ارزیابی ، سنجش، ارزش گذاری و قضاوت در خصوص عملکرد دستگاه‌های اجرایی کشور بر اساس قوانین و مقررات مربوط با رویکرد معیار‌های اثربخشی، کارایی، اقتصادی و اخلاقی به منظور ارتقای کیفیت خدمات دولت مورد تصویب هیات وزیران قرار گرفت.
وی با بیان اینکه بر همین اساس و به استناد بند الف ماده 3 این آئین نامه، فرآیند ارزیابی عملکرد توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانها صورت می گرفت که این مهم پس از انحلال این سازمان ، به معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداریها محول گردید، تصریح کرد: لذا پس از احیای مجدد سازمان ، از سال 1394 دوباره این مسئولیت به عهده سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانها قرار گرفت.
معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس در ادامه در خصوص مراحل انجام ارزیابی گفت: در ابتدا دستگاههای اجرائی استان اقدام به ورود اطلاعات و مستندات شاخصهای عمومی و اختصاصی خود در سامانه نظام مدیریت عملکرد ستاد دستگاه متبوع نموده و پس از اجرای فرآیند خود ارزیابی توسط ستاد مرکزی هر دستگاه، معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت اقدام به بررسی و امتیاز دهی به شاخصهای ارزیابی عملکرد دستگاههای اجرایی می نماید.
مهندس افکاری در عین حال اظهار داشت: در این مرحله پس از بررسی اولیه گزارش عملکرد دستگاههای اجرائی و دریافت اعتراضات احتمالی آنها و نهائی نمودن امتیازات حاصل شده ، گزارش عملکرد دستگاههای اجرائی استان توسط این معاونت تهیه می گردد.
وی در ادامه تاکید کرد: این نتایج ضمن ارائه به شورای عالی اداری و گزارش به ریاست جمهوری در جشنواره شهید رجائی اعلام و به اطلاع عموم خواهدرسید.
معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس در خاتمه اظهار داشت: امتیاز مکتسبه دستگاههای اجرائی مبنای ارزیابی عملکرد رئیس دستگاه و پرداخت فوق العاده کارائی و عملکرد به کارکنان دستگاه اجرائی می باشد.
وی همچنین بهره مندی مدیران و کارمندان از هرگونه پاداش ( به استثنای پاداش مربوط به ماده 20 قانون مدیریت خدمات کشوری )را منوط به کسب نمره متوسط یا بالاتر دستگاه از ارزیابی عملکرد عنوان کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار