کشف مشروبات الکلی دست ساز در اردبیل

رییس کل دادگستری استان اردبیل از کشف بیش از 18 هزار لیتر مشروبات الکلی دست ساز در این استان در چهار ماه گذشته خبر داد.
کد خبر: ۲۶۷۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴ 27 July 2016

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از دادگستری اردبیل ، حجت الاسلام محمدعلی قاصدی در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان افزود:
در این مدت بیش از هشت هزار لیتر مشروبات الکلی خارجی در استان کشف شده که بیانگر گسترش و گرایش روز افزون به مصرف مشروبات الکلی در استان است.
او با اشاره لزوم پیشگیری از وقوع جرایم اظهار کرد: بنا به تهدیدها و آسیب هایی که مشروبات الکلی در جامعه دارد و نیز راهکارهایی که برای پیشگیری از تهیه ، توزیع و مصرف مشروبات الکلی وجود دارد تمام دستگاه ها و نهادها باید در این زمینه برنامه های عملیاتی خود را برای اجرایی کردن ارائه کنند.
رییس کل دادگستری استان اردبیل مصرف مشروبات الکلی را مغایر با اخلاق ، فرهنگ و دین دانست و افزود: مصرف مشروبات الکلی منشاء جرایم بسیاری است و در مسایل خانوادگی ، اجتماعی ، فرهنگی و نیز انحرافات اخلاقی افراد جامعه تاثیر گذار است و بی تفاوتی در این امر موجب درگیر شدن آحاد جامعه با آثار و تبعات سوء مصرف مشروبات الکلی خواهد شد.
یوسف خدادادی ، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان نیز در این جلسه مشروبات الکلی را ام الخبائث دانست و گفت: اهمیت مبارزه با مشروبات الکلی ایجاب کرده تا دستگاه های فرهنگی از جمله صدا و سیما ، سازمان تبلیغات اسلامی ، آموزش و پرورش و دانشگاه ها در بخش پیشگیری فرهنگی و اجتماعی در زمینه اطلاع رسانی ، آموزش و آگاه سازی عمومی مردم از تبعات منفی خانوادگی ، فرهنگی و اجتماعی و امنیتی اقدامات خود را بیش از پیش فعال تر کنند.
وی افزود: در بخش حقوقی و قضایی دستگاه قضایی اقدامات قاطعانه ای داشته و از نهادها و دستگاه های متولی امر مبارزه با مشروبات الکلی به ویژه نیروی انتظامی حمایت های قضایی قانونی خود را انجام می دهد.
او اظهار کرد: از رانندگانی که حرکات مشکوک در جاده ها و خیابان ها دارند تست الکل انجام شده و در صورت مثبت بودن علاوه بر جلوگیری از رانندگی فرد خاطی گواهینامه وی نیز به مدت شش ماه ضبط می شود.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار