سعادت جامعه درگرو توجه عملی به قرآن

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان گفت: هر جامعه برای رستگاری و حرکت در مسیر سعادت واقعی باید قرآن و عترت را سرلوحه امور قرار دهد.
کد خبر: ۲۷۷۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۶ 14 August 2016
 مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان گفت: هر جامعه برای رستگاری و حرکت در مسیر سعادت واقعی باید قرآن و عترت را سرلوحه امور قرار دهد.

به گزارش روابط عمومی تبلیغات اسلامی استان همدان، حجت‌الاسلام علی دشتکی در جلسه شورای مدیران استان که با موضوع فعالیت ها و برنامه های قرآنی تشکیل شد با بیان اینکه معنویت به حیات انسان معنا ومفهوم می بخشد، افزود: آنچه باعث تداوم حیات انسانی می شود و انسان را به سوی سعادت و نیک بختی رهنمون سازد و جامعه را از پرتگاه نجات می دهد توجه به کلام هدایتگر و انسان ساز الهی و سیره معصومین (ع) است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران دارای ماهیت قرآنی و فرهنگی یعنی همان جاری کردن احکام و دستورات الهی در جامعه است، افزود: اولویت کارها مفهوم سازی قرآن و عترت به‌ عنوان بهترین راه گشا و تنها درمان آسیب ها و معضلات اجتماعی و فرهنگی است که باید تمرکز در برنامه ریزی و اجرا در این بخش کیفی تر شده و توجه خاصی از سوی دست اندرکاران صورت پذیرد و در بین مسئولین و مجریان و خانواده ها نهادینه شود.

وی افزود: انس با قرآن تنها در برگزاری محافل و کلاس های قرآنی نیست بلکه نهادینه کردن راهبردهای انسان ساز و زندگی بخش قرآن کریم در جامعه است و پس از آن پیگیری اجرایی و عملیاتی کردن ساختار قرآنی در نظام آموزشی و فرهنگی و شئون زندگی اجتماعی و فردی مدنظر است.

حجت الاسلام دشتکی نگاه عمیق به مسائل آموزشی و کیفی تر کردن برنامه ها در کنار گسترش سطح پوشش فعالیت های قرآنی را یک ضرورت دانست و افزود: استفاده درست و بهینه از ظرفیت جامعه قرآنی استان و توانمندیهای آنان می تواند در موفقیت هرچه بیشتر طرحهای قرآنی تاثیر بسزایی داشته باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار