18 کلینیک درمانی در اردبیل فعالیت می‌کند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: در حال حاضر 18 کلینیک بهداشتی، درمانی و پزشکی در استان اردبیل فعالیت می‌کند که راه‌اندازی این تعداد کلینیک به خاطر اجرای موفق طرح تحول سلامت در استان اردبیل است.
کد خبر: ۲۷۸۶۳۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۷ 15 August 2016

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهاد پورفرضی در جریان بازدید از کلینیک‌های فعال در اردبیل اظهار کرد: افزایش انگیزه پزشکان برای حضور در درمانگاه‌ها و کلینیک‌های ویژه دانشگاه و مراکز درمانی تابعه از طریق متناسب‌سازی حق‌الزحمه و ویزیت پزشکان در بخش دولتی سبب فعال شدن کلینیک‌های عصر و امکان پاسخگویی به نیازهای مردم را در بیمارستان‌ها و کلینیک‌های تابعه دانشگاه فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: تعداد کلینیک‌های ویژه دانشگاه در سطح استان قبل از اجرای برنامه تحول سلامت پنج مورد بود که بعد از اجرای این طرح تحول به 16 کلینیک رسید که با راه‌اندازی کلینیک‌های بیمارستان امام رضا (ع) و ساختمان انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان این تعداد به 18 کلینیک رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان به ارتقای کیفیت هتلینگ در بیمارستان‌های دولتی نیز اشاره کرد و گفت: در این زمینه طی دو سال گذشته بیش از 150 هزار و 537 میلیون ریال تأمین شده و در این باب هزینه شده است.

پورفرضی از برنامه‌ریزی و اقدام برای بازسازی و نوسازی هتلینگ بیمارستان‌های تابعه دانشگاه و همچنین بهبود کیفیت بهداشت، تغذیه و خدمات غیرپزشکی در بیمارستان‌های تابعه از جمله تهیه و تحویل کیف بهداشتی در این باب خبر داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ما اقدام خوبی را برای جبران کمبود نیروی انسانی مورد نیاز بیمارستان‌ها در رشته‌های پرستاری، اتاق عمل، هوش‌بری و بهیار با فراخوان و جذب نیروی قراردادی کرده‌ایم که در این زمینه 219 نفر نیرو به کارگیری شدند.

پورفرضی افزایش رضایتمندی مردم از بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی و خدمات ارائه شده را در این مراکز به 91 درصد یادآور شد و اضافه کرد: ما در توسعه تخت‌های مراقبت ویژه نوزادان به 13 تخت و تخت‌های ویژه بزرگسالان به هفت تخت اقدام کردیم و در این زمینه نتایج مطلوبی نیز به دست آمده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار