طاهره رزاق پور در کارگاه آموزشی ویژه مبلغات در آستانه ماه محرم تصریح کرد: دختران نیاز شدید عاطفی به دوست داشتن و دوست داشته شدن دارند.

وی افزود: در پی بررسی‌های جامع علمی از علت‌های فرار دختران از منزل مشاهده شده است که در اغلب موارد بی‌توجهی خانواده و فشارهای نادرست در تربیت دختران موجب فرار وی از منزل می‌شود.

معاون پیشگیری بهزیستی استان با تأکید به اینکه اغلب دختران فراری از فشارهای خانواده به ویژه پدر گله‌مندند، ادامه داد: متأسفانه این آسیب اجتماعی به ناآگاهی خانواده‌ها برمی‌گردد.

رزاق پور با تأکید به تأثیرگذاری مبلغات در مجالس زنانه اضافه کرد: در صورتی که شناخت درستی به خانواده‌ها داده نشود معضل فرار دختران تداوم خواهد داشت.

وی با بیان اینکه مشکل دیگر در تربیت خانواده‌ها تبعیض قائل شدن بین فرزندان و حتی بین فرزندان دختر و پسر است، ادامه داد: هرچند خانواده‌ها در ظاهر اذعان می‌کنند که دید یکسانی به فرزندان دارند اما در عمل تبعیض به عینه مشاهده می‌شود.

معاون پیشگیری بهزیستی استان به موضوع کودک‌آزاری به ویژه در دختران اشاره کرد و افزود: متأسفانه تماس‌های مکرری با خط ۱۲۳ در این خصوص انجام می‌شود و نشان می‌دهد موضوع کودک‌آزاری همچنان وجود دارد.

رزاق پور همچنین به آزارهای جنسی اشاره کرد و گفت: خانواده‌ها باید مراقب فرزندان خود به ویژه فرزندان دختر بوده و برای انجام امورات خود فرزند خود را به افراد مطمئن بسپارند.