انجام پیوند کلیه در اردبیل برنامه‌ریزی می‌شود

استاندار اردبیل گفت: به منظور رفاه حال بیماران، انجام پیوند کلیه در استان برنامه‌ریزی می‌شود.
کد خبر: ۳۳۰۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۶ 18 November 2016
به گزارش تابناک اردبیل، مجید خدابخش در بازدید از مرکز دیالیز بیمارستان بوعلی اردبیل گفت: در حال حاضر ۳۵۰ نفر از شهروندان اردبیلی در نوبت پیوند کلیه هستند.

وی افزود: متأسفانه فعلاً امکان پیوند کلیه در اردبیل فراهم نشده و شهروندان مجبور می‌شوند از امکانات سایر استان‌ها استفاده کنند.

استاندار اردبیل با تأکید به اینکه ضرورت‌های انجام پیوند کلیه با مسئولان بهداشت و درمان استان هم‌اندیشی شده است، ادامه داد: امیدواریم در آینده نزدیک جراح پیوند کلیه در استان فعال شود تا بتوان پیوند را در خود استان انجام داد.

خدابخش بازدید خود از مرکز دیالیز بیمارستان بوعلی را به بهانه روز جهانی کلیه عنوان و اضافه کرد: در خصوص ارائه خدمات به بیماران کلیوی انجمن بیماری‌های کلیوی و علوم پزشکی استان اقدامات مطلوبی داشته‌اند.

وی گفت: با این وجود لازم است که با تجهیز و توسعه امکانات نیازهای فعلی شهروندان پاسخ داده شود؛ در این خصوص احداث طبقه دوم بیمارستان بوعلی و تجهیز آن در دستور کار است.

استاندار اردبیل همچنین اقدامات خیرین در حمایت از بیماران کلیوی را ستودنی توصیف کرد و افزود: به دلیل هزینه‌های قابل‌توجه دیالیز و درمان بیماری‌های کلیوی انتظار می‌رود خیرین برای حمایت از بیماران کمک‌های خود را دریغ نکنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار