کلنگ خط انتقال فاضلاب جورقان به زمین خورد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان گفت: ورودی فاضلاب جورقان به تصفیه‌خانه همدان 110 لیتر در ثانیه خواهد بود که در امر کشاورزی استفاده خواهد شد.
کد خبر: ۳۳۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹ 11 May 2015
کلنگ ‌زنی اجرای خط انتقال فاضلاب شهر جورقان به تصفیه‌خانه فاضلاب همدان آغاز شد.

به گزارش فارس ، کلنگ‌زنی اجرای خط انتقال فاضلاب شهر جورقان به تصفیه‌خانه فاضلاب همدان آغاز شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان در آیین کلنگ‌زنی این طرح با بیان اینکه مطالعات طرح فاضلاب جورقان در سال 90 انجام شده، اظهار کرد: این طرح با هدف بهره‌گیری از فاضلاب و استفاده از پساب آن در بخش کشاورزی اجرایی می‌شود. 

سید هادی حسینی‌بیدار با بیان اینکه اعتبار پیش‌بینی شده برای اجرای این طرح 1.5 میلیارد تومان است، گفت: خط انتقال فاضلاب شهرجورقان به تصفیه‌خانه همدان به طول 38 کیلومتر است که با تأمین اعتبار در کمتر از سه ماه آینده اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه برای اجرای جامع این طرح 8 میلیارد تومان نیاز  دارد، بیان کرد: در حال حاضر جورقان 12 هزار و 500 نفر جمعیت دارد که این طرح با طراحی برای سال 1415 حدود 18 تا 20 هزار نفر را پوشش خواهد داد. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان بیان کرد: ورودی فاضلاب جورقان به تصفیه‌خانه همدان 110 لیتر در ثانیه خواهد بود که در امر کشاورزی استفاده خواهد شد. 

وی با اشاره به افزایش 43 درصدی اعتبارات شرکت برای اجرای طرح‌های آب و فاضلاب استان خاطرنشان کر‌د: اعتبارات آب و فاضلاب استان در بخش طرح‌ها، از 18 میلیارد تومان به 26 میلیارد تومان افزایش یافته است.

فرماندار همدان نیز با بیان اینکه برای استفاده بهینه از آب شرب باید اقدامات شایسته‌ای انجام شود، بیان کرد: از آنجا که اکنون در شرایط بحران آب هستیم، باید مدیریت صحیحی در این زمینه اعمال کنیم. 

علی تعالی با اشاره به ارائه تسهیلات دولت در زمینه مصرف بهینه آب کشاورزی خاطرنشان کرد: دولت با ارائه تسهیلات در بخش آبیاری قطره‌ای و تحت فشار بر استفاده از این امر تأکید دارد. 

وی خاطرنشان کرد: با جمع‌آوری پساب فاضلاب باید تلاش کنیم که این آب در اختیار کشاورزان قرار گیرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار