غیرقانونی بودن حق برداشت بهای گندم بجای مطالبات کشاورزان

معاون فرماندار اسدآباد گفت: بنابر مصوبه اعلام شده از سوی دولت برداشت بهای گندم برای تسویه حساب کشاورزان غیر قانونی است و کشاورزان در این زمینه نگران نباشند.
کد خبر: ۳۵۰۲۵
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۲ 14 May 2015
معاون فرماندار اسدآباد با اشاره به مصوبه دولت دباره خرید گندم و پرداخت بهای آن توسط بانک کشاورزی گفت: بیشتر کشاورزان اسدآبادی به بانک کشاورزی بدهکار هستند و این بانک اجازه برداشت بهای گندم را بجای مطالبات معوق ندارد.

به گزارش ایرنا ،نادر ملایی در کمیسیون خرید گندم با اشاره به اینکه سال گذشته بهای گندم توسط بانک ملت پرداخت شد و در این راستا برخی نارضایتی ها در کشور بوجود آمد امسال اینکار توسط بانک کشاورزی انجام می شود و این موضوع موجب نگرانی و دغدغه کشاورزان شده است. 

وی تصریح کرد: بنابر مصوبه اعلام شده از سوی دولت برداشت بهای گندم برای تسویه حساب کشاورزان غیر قانونی است و کشاورزان در این زمینه نگران نباشند. 

معاون فرماندار اسدآباد گفت: سال گذشته قیمت خرید تضمینی ده هزار و 500 ریال بود و امسال یازده هزار و 500 ریال اعلام شده است. 

ملایی با تاکید بر آماده شدن مراکز خرید گندم در سطح شهرستان افزود: اسدآباد 100 هزار تن ظرفیت نگهداری گندم دارد و کمبود سیلو ندارد. 

وی خاطرنشان کرد: سه مرکز شامل کارخانه آردزرین، زرین سیلو و تعاون روستایی در مرکز شهر و روستاهای وندرآباد ، موسی آباد و منطقه کلیایی و چهاردولی با استقرار نمایندگی کار خرید گندم را از کشاورزان انجام می دهند. 

ملایی با اشاره به اینکه طبق پیش بینی های انجام شده توسط سازمان جهادکشاورزی 62 هزار تن گندم از مزارع اسدآباد برداشت می شود اما بعلت سرمازدگی در پنجم اردیبهشت ماه سالجاری 30 درصد این محصول دچار خسارت شده و انتظار می رود 40 هزار تن گندم در شهرستان تولید شود. 

معاون فرماندار اسدآباد اظهار کرد: در مجموع 8 هزار و 933 هکتار از مزارع آبی و دیم گندم شهرستان امسال دچار سرمازدگی شده است که بخش اندکی از این اراضی با بارشهای اخیر احیاء شدند. 

وی با بیان اینکه گندم تولید شده در شهرستان از مرغوبیت بالایی برخوردار است گفت: به این علت حجم زیادی از این محصول توسط خریداران سایر استانها مانند کرمانشاه خریداری می شود که لازم است با اخذ تدابیری از اینکار جلوگیری شود و نیروی انتظامی می تواند در این زمینه بسیار موثر باشد. 

20 هزار هکتار از اراضی شهرستان امسال به کشت گندم اختصاص دارد. 

سال گذشته 30 هزار تن گندم توسط دولت از کشاورزان اسدآبادی خریداری شد و 15 هزار تن نیز از شهرستان خارج شد. 


منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار