برگزاری جشنواره عشایر نیکوکار مدرسه‌ساز

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس اردبیل گفت : برای نخستین بار جشنواره ویژه عشایر نیکوکار مدرسه ساز در این استان برگزار می شود.
کد خبر: ۳۶۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۸ 18 May 2015

به گزارش ایرنا، امید قیامی افزود: باتوجه به اینکه جمعیت عشایر استان اردبیل در نیکوکاری و غیوری زبانزد هستند برای برگزاری جشنواره مدرسه سازان ویژه عشایر با حضور جمع زیادی از این افراد خیر امسال برنامه ریزی های لازم انجام شده است .

وی از اداره کل امور عشایری و نیز ارگانها و اداره های ذیربط خواست تا اداره کل نوسازی مدارس استان اردبیل را در هرچه مفیدتر ؛ بهتر و باشکوهتر برگزار شدن این جشنواره یاری نمایند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان اردبیل در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تاکنون شانزه جشنواره خیران مدرسه ساز در این استان برگزار شده است، گفت : برپایی جشنواره هفدهم در شهرهای گوناگون استان اردبیل آغاز شده و در اردبیل به عنوان مرکز این استان نیز قرار است روز پنجشنبه در مکان مجتمع فرهنگی و هنری فدک این شهر برگزار شود.

وی گفت : از علی دایی به عنوان اسطوره فوتبال ایران و جهان که خود از اشخاص نیکوکار در زمینه های گوناگون و به خصوص مدرسه سازی است برای حضور در مراسم این جشنواره دعوت شده است.

او ادامه داد : هدف از برگزاری جشنواره های خیران مدرسه ساز ، ترویج فرهنگ مشارکت در ساخت واحدهای آموزشی و پرورشی است که از سفارش های موکد بزرگان دین مبین اسلام می باشد و نیز تقدیر از افرادی که در این زمینه قسمتی از اموالشان را واگذار می نمایند.

قیامی اختصاص قسمتی از کارهای نیکوکاری به مدرسه سازی را یکی از بزرگترین لذت های معنوی در دنیا و به عنوان کار حسنه ای دانست که پاداش اخروی فراوانی دارد.

وی با اشاره به اینکه برای شرکت در کار نیک مدرسه سازی لازم نیست که بطور حتم مبالغ سنگینی برای این منظور در نظر گرفته شود خاطرنشان نمود : هر دانش آموزی که محتوای اندک قلک خود را در این راه صرف می کند به عنوان یک فرد نیکوکار از پاداش معنوی بزرگی در نزد پروردگار متعال برخوردار می شود.

وی افزود : خیران عزیز علاوه بر مراجعه حضوری به دفاتر مجمع خیران مدرسه ساز که در اکثر شهرستانهای استان اردبیل وجود دارند می توانند با مراجعه به سایت اینترنتی نوسازی و مجمع خیران مدرسه ساز به شکل آنلاین هر مقدار از مبلغی که در نظر گرفته اند برای این منظور پرداخت کنند.

قیامی ، مجموع مبالغ تعهد شده برای ساخت مدرسه و واحدهای آموزشی و پرورشی در استان اردبیل در کل جشنواره های قبلی برگزار شده تاکنون را 172 میلیارد تومان ذکر و اظهار کرد : خیران در این استان حدود 30 درصد از هزینه های مربوط به ساخت مدرسه را بر عهده دارند.

وی اقدام افراد نیکوکار در ساخت مدرسه را کمک موثر به برقراری عدالت آموزشی دانست و بیان کرد : اردبیل از استان های پیشرو و مطرح در این زمینه است.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار