تخلف در واگذاری تاکسی در پارس آباد

رییس شورای اسلامی شهر پارس آباد گفت: در بحث واگذاری امتیاز تاکسی درون شهری، شورا آن چنان که باید به وظایف نظارتی خود به درستی عمل نکرده و تخلفاتی صورت گرفته است.
کد خبر: ۳۹۸۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷ 27 May 2015

 به گزارش ایرنا ، حسن حسین اوغلی در نشستی با خبرنگاران افزود: مجری واگذاری تاکسی شهرداری و زیر مجموعه آن است و شورای شهر در این قضیه نقش نظارتی دارد که نظارت کم رنگ شورا باعث سوء استفاده برخی عوامل اجرایی و بروز تخلف در این زمینه شده است.

وی با بیان این که برخی از عوامل اجرایی منتسب به شورا و یا شهردار است گفت: این که می گویند شورای شهر تمام 46 دستگاه تاکسی را فروختند و یا بین بستگان خود تقسیم کردند صحت ندارد و هر درخواستی به شورا آمده بود اعضا بدون این که بدانند متقاضی کیست آن را امضا کردند.

وی اظهار کرد: تاکسی های جدید بی سیم است و قرار بود در ایستگاه های خاص و در داخل شهر و زیر نظر یک شرکت غیر دولتی فعالیت کنند.

حسین اوغلی با اعلام این که قیمت تمام شده این تاکسی ها 300میلیون و پرداخت آن نقدی و بدون هرگونه تهسیلات بانکی است افزود: پارسال نیز سهیمه ای برای این شهرستان در نظر گرفته شده بود و چون متقاضی و درخواست کننده ای نبود مجوزی داده نشد.

وی بیان کرد: امسال گفته شد که اردبیل از این نوع تاکسی ها استفاده کرده و طرح موفقی است و ما بر این اساس و به خاطر رفاه حال شهروندان با واگذاری امتیاز به متقاضیان و افراد واجد شرایط موافقت کردیم.

او با اعلام این که دوستان عوامل اجرایی گفتند که در بحث واگذاری و ثبت نام متقاضیان اطلاع رسانی لازم شده گفت: پس از بررسی ها مشخص شد که برخی از عوامل اجرایی با ناانصافی و سوء استفاده از نظارت ضعیف شورا مرتکب اشتباه بزرگی شدند.

وی با بیان این که در بین متقاضیان برخی نیز منتسب به اعضای شورا و شهردار هستند افزود: اگر چه بر اساس قانون منعی برای واگذاری تاکسی به بستگان و آشنایان اعضای شورا وجود ندارد و حضور آنها در ترکیب شورا نباید سبب محرومیت بستگانشان از برخی خدمات و امتیازات باشد اما بهتر بود برای حفظ آبرو و حیثیت خود محتاط عمل می شد.

وی با بیان این که چه لزومی دارد بنده و دیگر دوستان در شورا به خاطر منافع شخصی و دنیوی دیگران آبروی خود را ببریم و آخرت خود را فدای دنیای دیگران بکنیم گفت: طبق فرمایش امام جعفر صادق (ع) کسی که به خاطر دنیا و نفع مادی دیگران به ایمان و آبروی خود لطمه بزند مرتکب گناه بزرگی شده است.

رییس شورای اسلامی شهر پارس آباد از برخی افرادی که با دستاویز قرار دادن بحث واگذاری تاکسی و دامن زدن به موضوع آبروریزی کردند ادامه داد: این افراد با عقده گشایی و برای تخریب شورا و ناکارآمد جلوه دادن آن قبل از حکم و ورود دستگاه قضا با انتشار لیست کذایی در شبکه های مجازی و اجتماعی بدترین تهمت ها و افتراها را به ما زدند که برای اعاده حیثیت و آبرو از مجاری قضایی اقدام خواهیم کرد تا به مردم اطمینان دهیم که دنبال سوء استفاده و نفع شخصی و اهل رانت خواری نیستیم.

حسین اوغلی با اذعان به این که شورا در بحث واگذاری تاکسی به وظیفه نظارتی خود به درستی عمل نکرده افزود: برای اجرای قانون و جلوگیری از ایجاد و یا تضییع حق باید با مراجع قضایی هماهنگ شویم و در این زمینه هر تصمیمی دستگاه قضایی بگیرد با جان و دل مطیع خواهیم بود و از آن پیروی خواهیم کرد.

پارس آباد مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار