756 زن بد سرپرست تحت پوشش بهزیستی اردبیل

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل گفت: ۷۵۶ زن بدسرپرست که همسر متواری یا معتاد دارند تحت پوشش بهزیستی این استان است.
کد خبر: ۴۲۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲ 02 June 2015

رویا احمدیان در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: علاوه بر این دو هزار و ۱۱۷ زن بی سرپرست که همسرانشان فوت شده اند یا از همسر خود طلاق گرفته اند از بهزیستی اردبیل خدمات دریافت می کنند.

وی تعداد زنان سرپرست خانوار که همسرانشان در زندان است را ۴۸۷ مورد برشمرد و گفت: علاوه بر این همسران شهید نیز تحت پوشش بنیاد شهید قرار دارند.

مدیر کل بهزیستی استان در پاسخ به این سوال که آیا تعداد زنان سرپرست خانوار با افزایش همراه است، اضافه کرد: با توجه به اینکه آمار ورود و خروج جامعه هدف بهزیستی مرتبا در حال تغییر است نمی توان به صورت قطعی اظهار نظر کرد.

احمدیان با اشاره به ارائه خدمات مددکاری گفت: بهزیستی برای هر ورودی یک خروجی در سهیمه خود دارد و اگر خروجی در جامعه هدف به واسطه توانمند سازی نداشته باشیم باید گفت با افزایش آمار مواجه ایم.

وی از توانمند سازی هفت هزار نفر از جامعه هدف بهزیستی خبر داد و تصریح کرد: تلاش بهزیستی حمایت مقطعی، مهارت آموزی و توانمند سازی زنان بی سرپرست و بد سرپرست است.

مدیر کل بهزیستی استان در پاسخ به این سوال که آیا افزایش زنان سرپرست خانوار به منزله نمره مفنی توسعه اجتماعی فرهنگی استان است، ادامه داد: شاید بتوان این نمره منفی را به اندازه ۳۰ درصد قائل شد.

احمدیان با بیان اینکه همه زنان بی سرپرست و بد سرپرست سربار جامعه نیستند، اضافه کرد: ما زنان سرپرست خانوار، تحصیل کرده و مدیر هم داریم و نباید نقش این گروه ها در جامعه نادیده گرفته شود.

وی با اذعان به اینکه ۸۰ درصد زنان بی سپرست بعد از فوت یا طلاق همسر به زندگی خود ادامه می دهند، تاکید کرد: در کنار آسیب های این واقعه باید گفت زنان موفق بی سرپرست نیز بین این گروه ها دیده می شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
پس بیماران اوتیسمی چی؟
بهزیستی چکار کرده برای اینها!
چرا کارت براشون صادر نمیکنه؟ خصوصا در اردبیل؟
لطفا پیگیری کنید.
ممنون می شم.
اجرتون با خدا
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار