بهره‌مندی ۳۳ هزار کشاورز چهارمحال و بختیاری از تسهیلات اجرای سیستم آبیاری نوین

تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیر آب وخاک و امور فنی و مهندسی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از بهره مندی ۳۳ هزار کشاورز چهارمحالی از تسهیلات اجرای سیستم آبیاری نوین خبر داد.
کد خبر: ۵۰۳۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱ 05 October 2017
به‌گزارش تابناک شهرکرد- سیدطاهر نوربخش با اعلام این خبر، اظهار کرد: توسعه تجهیزات آبیاری نوین در باغات و اراضی کشاورزی از مهم‌ترین اهداف دولت در این استان است.
وی با اشاره به اینکه تغییر الگوی کشت در چهارمحال و بختیاری ضروری است، افزود: کاهش منابع آب در استان چهارمحال و بختیاری جدی است و باید در مصرف آب صرفه‌جویی کرد.
نوربخش گفت: در حال حاضر میزان روان آب‌های چهارمحال و بختیاری۴۰ درصد کاهش داشته است.
مدیر آب وخاک و امور فنی و مهندسی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به کاهش آب قنات‌های چهارمحال و بختیاری، تصریح کرد: کاهش بارش‌ها در سال‌جاری و خشکسالی موجب کاهش آبدهی قنات‌های در این استان شده است.
وی با اشاره به وجود ۸۴۱ رشته قنات در چهارمحال و بختیاری، اضافه کرد: مرمت قنات‌های این استان از اهداف اصلی جهاد کشاورزی است.
نوربخش عنوان کرد: ۵۰ رشته قنات با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان در این استان مرمت شد که بخشی از این مبلغ از محل اعتبارات دولتی و مابقی توسط خودیاری کشاورزان تامین شده است.
مدیر آب وخاک و امور فنی و مهندسی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: باید از کشت گیاهان با نیاز آبی بالا در این استان پرهیز شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار