برگزاری مسابقات منطقه‌ای قرآن در اردبیل

معاون فرهنگی دادگستری اردبیل گفت: مسابقات قرآن‌کریم ویژه کارکنان و پرسنل قوه قضاییه به صورت منطقه‌ای به میزبانی این استان در آبان ماه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۱۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴ 23 June 2015
حجت‌الاسلام سیدنقی موسوی، معاون فرهنگی دادگستری اردبیل در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، اظهار کرد: بر اساس سیاست‌ها و برنامه‌هایی که معاونت فرهنگی قوه قضاییه تدوین و ابلاغ می‌‌کند، در سه محور برنامه‌ریزی،‌ نظارت و اجرا، فرهنگی - دینی با ساختار سازمانی و همچنین توسعه فرهنگ عمومی هدف‌گذاری‌‌ها و برنامه‌ریزی‌هایمان را انجام می‌دهیم تا بتوانیم در حوزه‌های مختلف این اهداف را محقق کنیم.
وی از ترویج و توسعه اندیشه قرآن و امام راحل و رهبر معظم انقلاب در ارتقای جایگاه و منزلت دستگاه قضا و تبیین دیدگاه‌های رئیس قوه قضاییه در ابعاد مختلف خبر داد و یادآور شد: در بخش فرهنگی دینی با ساختار سازمانی ما برنامه‌های ابلاغی‌مان را در قالب اقامه نماز، فعال کردن ستاد امر به معروف و نهی از منکر و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب انجام می‌دهیم و تلاشمان بر این است تا در یک حرکت مفید و مؤثر بتوانیم اهداف ارزشی و دینی‌مان را در این مجموعه توسعه داده و بسط دهیم.
معاون فرهنگی دادگستری اردبیل ادامه داد: در گرامیداشت ماه مبارک رمضان برنامه‌های فرهنگی، ‌دینی و معنوی متنوع در مجموعه‌های قضایی استان اردبیل برگزار می‌شود که از جمله آنها می‌توان محافل قرآنی،‌ دعوت از اساتید و خطبای معروف برای سخنرانی‌های ارزشمند در ماه مبارک رمضان و همچنین نشست‌های معرفتی را نام برد.
موسوی تصریح کرد: در آبان‌ماه میزبان مسابقات منطقه‌ای قرآن کریم در اردبیل خواهیم بود که برگزاری این رویداد می‌تواند در استان اردبیل نیز حال و هوای معنوی به مجموعه نهاد قضایی و تشکیلات فعال در این حوزه به وجود آورد.
این مسئول به ارتباط دقیق جرایم با ترویج و توسعه آموزه‌های دینی اشاره کرد و افزود: اگر بتوانیم در جامعه در کاهش تخلفات و کارهای بزه و حرام با تکیه بر آموزه‌های دینی و ترویج اندیشه اسلام بپردازیم، بستری فراهم می‌آید تا جامعه ما به نقطه تطهیر و سلامت کامل در مقابله با آسیب‌های اجتماعی برسد.
معاون فرهنگی دادگستری اردبیل گفت: در شورای فرهنگی حضور فعال داریم به همین منظور بر اساس پیشنهادهایی که اعضا دارند، در اصلاح وضعیت نابهنجار اجتماعی و کم کردن آسیب‌ها تلاش و جدیت می‌کنیم و سعی‌مان بر این است تا با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی، قرآنی و برنامه‌های ارزش‌مدار بتوانیم اقدامات پیشگیرانه را در وقوع جرایم شاهد و ناظر باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار