لزوم معافیت از پرداخت هرگونه حقوق گمرکی

مدیرکل امور اقتصادی استانداری اردبیل بر لزوم معافیت از پرداخت هرگونه حقوق گمرکی برای واردات مواد اولیه تأکید کرد و گفت: خارج از برخی جوسازی‌های مقطعی شکل‌گیری منطقه آزاد تجاری و گردشگری اردبیل سودمند به نفع مردم منطقه خواهد بود.
کد خبر: ۵۱۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹ 23 June 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ارژنگ عزیزی صبح امروز در جلسه هم‌اندیشی بررسی موقعیت اردبیل در راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری اظهار داشت: با توجه به مصوبه قبلی دولت و مجلس در راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی اردبیل لایحه ایجاد منطقه آزاد متفاوت از این قضیه خواهد بود که در این منطقه سعی بر جذب سرمایه‌گذاران و ایجاد و مهیا کردن زمینه کاری مساعد و مناسب است، تا با توجه به مزیت‌هایی که در منطقه وجود دارد بتوانیم کارها و فعالیت‌ها را با هدف رونق بیشتر هر دو منطقه به انجام برسانیم.

وی افزود: در این مناطق زمینه سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی با مزیت‌هایی که در قانون پیش‌بینی شده وجود دارد، به گونه‌ای که سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بدون محدودیت و تضمین کامل سرمایه‌های خود و برخورداری از معافیت‌های مالیاتی تا 20 سال می‌توانند از مزایای آن استفاده کنند.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری اردبیل یادآور شد: در کنار معافیت‌های مالیاتی در منطقه آزاد، معافیت از پرداخت هرگونه حقوق گمرکی و سود بازرگانی برای واردات مواد اولیه، ‌ورود آزاد و بدون حقوق گمرکی ماشین‌آلات و قطعات یدکی و مواد مورد نیاز برای احداث واحدهای تولیدی، ‌تجاری و خدماتی فراهم می‌آید.

عزیزی بیان کرد: در این منطقه امکان ترانزیت و صدور مجدد کالا بدون محدودیت خاص مهیا شده و آزادی مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی با همراه آزادی انتقال ارز به خارج از کشور و تضمین کامل سرمایه‌های خارجی و بهره‌گیری از نیروی انسانی متخصص فراهم خواهد شد.

این مسئول افزود: مهمترین اهدافی که در راه‌اندازی این منطقه وجود دارد، توسعه صادرات و کمک به کشور برای ورود به بازارهای جهانی است و آشنایی با تجارت خارجی و گسترش متنوع ساختن صادرات است.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری اردبیل یادآور شد: دستیابی به بازارهای پولی جهان و شتاب بخشیدن به ورود سرمایه‌های خارجی به کشور به ویژه در بخش‌های مولد، جذب و انتقال تکنولوژی و فناوری به درون اقتصاد کشور از دیگر اهداف شکل‌گیری این منطقه آزاد است.

عزیزی تصریح کرد: امیدواریم با توجه به موقعیت استراتژیک استان اردبیل در هم‌مرز شدن با جمهوری آذربایجان و وجود دو بنگاه عظیم اقتصادی شرکت کشت و صنعت مغان و پارس و فرودگاه پارس‌آباد بتوانیم زمینه کارآمدی بیشتر و بهره‌گیری از منطقه آزاد را فراهم کنیم.

وی در پایان سخنان خود گفت: با توجه به راه‌اندازی مناطق آزاد هفت‌گانه در کشور با همراهی و همسویی نمایندگان مجلس با سایر نمایندگان استان‌های دیگر به راحتی می‌توانیم در تصویب و اجرایی شدن منطقه آزاد مستقل استان اردبیل یک رویکرد حقیقی و واقعی را شاهد و ناظر باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار