راه اندازی قطار ملایر – تهران ازمردادماه

معاون فرماندار ملایر از راه اندازی قطار ملایر – تهران در مرداد ماه خبر داد.
کد خبر: ۵۲۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۲ 25 June 2015
معاون فرماندار ملایر گفت: قطار سریع السیر ملایر تهران از اول مردادماه راه‌اندازی می‌شود.
به گزارش تسنیم، محمد قاسم عبدلی در شورای هماهنگی ترافیک این شهرستان اظهار داشت: حمل ونقل روستایی در شهرستان بیشتر با خودروهای سواری شخصی انجام می‌شود که باید ساماندهی شوند.
وی با تأکید بر اینکه باید باتوجه به شرایط جغرافیایی، کیلومترها، تردد، جمعیت روستایی و تعداد مسافرهای هر مسیر این امر را مدیریت کرد، افزود: جلسه‌ای برای مدیریت نرخ مسافربرهای مسیرهای روستایی با هماهنگی بخشداری‌ها، دهیاری‌ها و غیره تشکیل شود.
عبدلی همچنین با بیان اینکه 31 پارکینگ شهری در ملایر وجود دارد که از این تعداد 15 مرکز در محدوده مرکز شهری قرار دارند که تنها 2 مرکز دارای مجوز هستند، تصریح کرد: چند سال است راه‌آهن مشهد- ملایر راه اندازی شده است اما موفق نشده بودیم راه‌آهن تهران را که نیاز مبرم شهرستان است راه‌اندازی کنیم.
وی با بیان اینکه با پیگیری‌های انجام شده از اول مردادماه قرار شده است که قطار سریع السیر ملایر- تهران راه‌اندازی شود اما با مشکلاتی مواجه است، عنوان کرد: تنها مشکل در این مورد این است که راه‌آهن اراک شرط گذاشته است که این مسیر به صورت چارتری توسط شرکت‌های خصوصی ساماندهی شود.
عبدلی با بیان اینکه در این شرایط چارتر کننده ملایر در تهران برای تأمین مسافر مسیر برگشت با مشکل مواجه می‌شود، گفت: ظرفیت این قطار 180 تا 210 مسافر است که 80 نفر آن باید از ملایر تامین شود.
رئیس سازمان حمل و نقل و پایانه‌های ملایر نیز در این شورا در مورد افزایش نرخ قیمت‌ها در سال 94 اظهار داشت: افزایش قیمت‌ها از سوی کانون حمل و نقل مطرح شده است که مجوز 20 درصد افزایش قیمت را در بهمن 93 به شرکت‌های مسافربری کشور اعلام کرده‌اند.
 سید اسماعیل صفوی‌زاده با بیان اینکه در رابطه با حمل و نقل روستایی 16 سهیمه ون به شهرستان تعلق گرفته است که با رعایت شرایط واگذار می‌شود، افزود: در بخش نوسازی و توسعه آمادگی کامل برای پرداخت وام به متقاضیان را با رعایت شرایط و ضوابط وجود دارد.
رئیس اداره صنعت و معدن ملایر نیز در این شورا با اشاره به پروانه کسب نداشتن برخی پارکینگ‌های عمومی در شهرستان گفت: متاسفانه تنها 2 پارکینگ در سطح شهر دارای مجوز هستند که برخی از آن‌‌ها نیز نرخی خارج از قیمت مصوب از مردم دریافت می‌کنند که برای رفع این مشکل باید برای کسب پروانه کسب اقدام کنند.



اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار