صدور کارت شناسایی معلولیت با کد بین المللی

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل از صدور کارت شناسایی معلولیت با کد بین المللی ویژه معلولان در این استان خبر داد.
کد خبر: ۵۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۳ 16 February 2015

به گزارش خبرنگار مهر، رویا احمدیان در جلسه هم انديشی و توجيهی كميسيون پزشكی بهزیستی تصریح کرد: یکی از برنامه های بهزیستی صدور كارت شناسايي معلوليت براساس فرمت جديد و بر اساس طبقه بندی بين المللی است.

وی افزود: ثبت عملكرد، معلولیت و سلامت از جمله مولفه های این کارت شناسایی است.

به گفته مدیر کل بهزیستی استان در اين سامانه نرم افزاری اطلاعات معلولان ثبت شده طبق دستور كاربر در قسمت مجزايی از نرم افزار فراخوانی می شود.

احمدیان افزود: در ادامه اطلاعات پرونده كميسيون تشخيص معلوليت ذينفع در آن قسمت ثبت شده و بصورت متمركز در سامانه سازمان قابل پيگيري بوده و می تواند برای پرينت كارت شناسایی مورد استفاده باشد.

وی از مزيت های اين كارت را پشت نويسی كارت به زبان لاتين و كدگذاری بين المللی عنوان کرد و بیان داشت: این کد بین المللی قابل استفاده در اكثر كشور هایی است كه از اين كدگذاری استفاده می كنند.

مدیر کل بهزیستی استان با بیان اینکه امكان سو استفاده نيز در این کارت به صفر می رسد، افزود: اين كارت جايگزين كارت های صادره قبلی معلولان و گواهی معلوليت شده و طبق مقررات جامع حمايت از معلولان قابل ارائه به مجاری قانونی خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
من یک معلول حرکتی شدید هستم مدتیست اعتبار کارتم به پایان رسیده ولی دوستان سفارش کردند جهت تعویض مراجعه نکنم چرا که کارت قبلی را میگیرند و از کارت جدید هم حالا حالاها خبری نخواهد بود ... . اینشاالله که تمامی مسولین و خانواده های ایشان که در حق ما کوتاهی کرده و میکنند طعم تلخ معلولیت را در زندگیشان بچشند بامید خدا.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
سلام
نه برادر گرامی
تقاضای کارت بفرمایین تا کارت جدید نیاد کارت قبلی رو نمی گیرن
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار