تمامی اراضی ملی استان اردبیل شناسایی شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از تشخیص و مورد شناسایی قرار گرفتن صد درصد اراضی ملی استان اردبیل خبر داد.
کد خبر: ۵۵۸۴۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳ 28 January 2018

به گزارش تابناک اردبیل، شهامت هدایت صبح امروز در جلسه بررسی اجرای طرح کاداستر در اردبیل اظهار داشت: صددرصد اراضی ملی استان به جز مواردی که به دلیل موزائیک نقشه‌ها که به صورت فضای موجود بین پلاک‌های ثبتی به علت داشتن برخی مشکلات حقوقی و ثبتی مورد تشخیص و شناسایی قرار گرفته است که این موضوع نیز در حال پیگیری است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با اشاره به اهداف اجرای ممیزی اراضی تصریح کرد: با انجام اقدامات ممیزی اراضی، عرصه‌های منابع طبیعی مورد شناسایی و تشخیص قرار می‌گیرد و حدود آنها از مستثنیات قانونی اشخاص تعیین می‌شود.

وی با اشاره  به اهداف اصلی ممیزی اراضی افزود: با اقدامات مرتبط با ممیزی اراضی حقوق دولت از مستثنیات اشخاص تفکیک و تعیین تکلیف شده و با اعمال حاکمیت دولت بر عرصه‌های منابع طبیعی ضمن تحقق بخشیدن به اهداف سازمانی شامل حفظ، احیا، توسعه و بهره‌برداری صحیح منابع طبیعی، زمینه مناسب برای جلوگیری از تخریب و تجاوز به اراضی ملی فراهم می‌شود.

هدایت با اشاره به برخی از سیاست‌های اجرایی مورد نظر در سال 96 بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده، پیگیری اجرای پروژه کاداستر یا سند تک برگی و اصلاح هندسی نقشه‌های اجرای مقررات ملی و دولتی، اخذ اسناد مالکیت باقی مانده اراضی ملی و دولتی، به‌روزرسانی بانک اطلاعات زمین و هدف‌گذاری دقیق طرح‌ها با اصلاح فرآیند و تهیه روند نما یا فلوچارت اقداماتی است که امسال در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل مساحت کل اراضی استان اردبیل را بیش از یک میلیون و 786 هزار و 730 هکتار برشمرد و گفت: از این میزان حدود 62 درصد آن جزو اراضی ملی و دولتی و تحت تولیت منابع طبیعی است که تاکنون برای بیش از 756 هزار 572  هکتار این اراضی سند به نام دولت صادر شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار