لزوم توجه به امر به معروف و نهی از منکر در ادارات

فرماندار اردبیل گفت: فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر نباید در پیچ و خم اداری و نظام تشکیلاتی مورد غفلت واقع شده و نسبت به آن بی‌توجهی شود.
کد خبر: ۵۷۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳ 05 July 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جواد زنجانی صبح امروز در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر اردبیل اظهار کرد: هدف و مراد اصلی از تشکیل این ستاد ایده‌پردازی و یا نظریه‌‌پردازی در انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر نیست بلکه باید کار عملیاتی و بدون تشریفات اداری انجام داد تا با مردمی کردن انجام این فریضه الهی بتوان بهتر از گذشته کارها را به سرانجام رساند.

وی یادآور شد:‌ باید این ستاد در قالب راهبرد تعیین شده جلسات کارشناسی و هماهنگی بین دستگاه‌ها را به صورت مرتب انجام دهد تا با به دور از برداشت‌های سطحی و برخوردهای مقطعی بتوان فریضه امر به معروف و نهی از منکر را برای همیشه با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای مختلف به صورت منظم و نظام‌مند به مرحله اجرا رساند.

قائم مقام ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر اردبیل گفت: ما باید از برخی اقدامات تکراری، صوری و بی‌نتیجه گذشته عبور کنیم و کارها را در یک سطح بالاتر با یک معیار و محک منطقی و عقلانی به پیش ببریم تا خود مردم راغب به انجام این فریضه الهی باشند.

زنجانی استان اردبیل را استان گردشگر‌پذیر با حضور خیل مسافران و گردشگران اعلام کرد و افزود: باید در تفرجگاه‌ها، بوستان‌ها و مراکز گردشگری در کنار تذکر لسانی و زبانی به افراد بد‌حجاب و گردشگرانی که مراعات احکام اسلامی را نمی‌کنند به نحوی عمل کرد تا هدف‌گذاری‌های درست و منطقی به نتیجه برسد.

این مسئول تصریح کرد: ما به اندازه کافی در ادارات و نهادهای مختلف منابع و امکاناتی در اختیار داریم و از ‌آنها می‌توانیم در احیای این فریضه استفاده کنیم اما نیازی نیست با روش‌های کهنه و منسوخ شده بخواهیم در این زمینه وارد کار شویم.

فرماندار اردبیل ادامه داد: به جای وارد کردن بسیج و نیروی انتظامی در برخوردهای قهری بهتر است اعضای این ستاد تحت عنوان مجموعه‌ای کارآمد با لباس‌های متحد‌الشکل در مناطق مختلف بکارگیری شوند تا با تذکر لسانی و اولیه جلوی برخی از منکرات گرفته شود.

زنجانی بیان کرد: نباید جلسات این ستاد به شکل صوری و طبق روال هر سه ماه با یک شکل و شمایل معمول اتفاق بیفتد بلکه بهتر است فراتر از این چارچوب حرکت‌ها به روش منطقی و درست برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود از اعضای این ستاد خواست تا در ساختار جدید با برگزاری جلسات کارشناسی و هماهنگی با ادارات و تعیین راهبردها فضای معنوی و گردشگری استان اردبیل را در فصل تابستان به گونه‌ای مهیا کنند تا امکان بهره‌گیری بیشتر از این توان و ظرفیت در احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر فراهم آید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار