راه‌اندازی خانه خیریه دیابت در اردبیل

مدیرعامل سابق انجمن خیرین بیماران دیابتی استان اردبیل گفت: با غیرفعال شدن این انجمن در استان اردبیل در چند ماه اخیر تصمیم گرفتیم تا خانه خیرین دیابت را فعال کرده و راه‌اندازی کنیم.
کد خبر: ۵۸۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷ 06 July 2015

شیوا اسبقیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: این انجمن کشوری ماه‌ها است که در استان اردبیل تعطیل شده و هیچ فعالیتی ندارد، در حالی که در این انجمن چه در شرایط فعالیت و چه در وضعیت کنونی سعی بر کمک به بیماران به ویژه بیماران نیازمند دیابتی بود که حتی از خرید دارو و تجهیزات اولیه عاجز و ناتوان بودند که ما سعی داریم بخشی از نیازمندی‌های آنها را به صورت رایگان تأمین کنیم.

وی افزود: در راه‌‌اندازی خانه خیرین دیابت که به رغم صدور مجوزهای رسمی هنوز اظهارنظر برخی از دستگاه‌ها راه‌اندازی این خانه را با دست‌اندازهایی روبه‌رو کرده است، تلاش خواهیم کرد تا حامی و همراه بیماران دیابتی باشیم تا برخی فعالیت‌های پیشگیرانه و حوزه درمان را به انجام برسانیم.

داروساز با سابقه اردبیل یادآور شد: برخی از دستگاه‌ها به جای آنکه در راه‌اندازی این خانه متولیان را همراهی کنند بیش از سه ماه است که در پاسخ به استعلامات دچار تاخیر و تعلل شده‌اند، در حالی که با یک اظهارنظر ساده در این زمینه می‌توان به سرعت کار را به انجام رسانده و برای افراد خیری که قصد راه‌اندازی این مجموعه را دارند، اسباب دلگرمی بیشتر را فراهم کرد.

اسبقیان تصریح کرد: تشکیلات خیرخواهانه در استان که با نیت خداپسندانه وارد این عرصه شده‌اند، باید مورد حمایت قرار گیرند اما در این استان قرار است حتی این تشکل‌ها نیز در کنار سرمایه‌گذاران مورد بی‌مهری، آزار و اذیت قرار گیرند تا امکان بهره‌گیری از ظرفیت آنها به شکل مناسب فراهم نیاید.

وی ادامه داد: ما در حوزه سلامت مجموعه‌ها و تشکل‌های مردم نهاد محدود و کمتری را داریم حتی هر مجموعه‌ای نیز ورود پیدا کرده است با نیت خیرخواهانه بوده تا شریک درد این بیماران و خانواده‌های آنها باشند تا در تأمین دارو و تهیه برخی از اقلام بتوان حرکت مثبت و سازنده‌ای را به انجام رساند.

عضو شورای سیاست‌گذاری بنیاد نخبگان گفت: امیدواریم با یک تلاش و جدیت واقعی بتوان کار را به بهترین شکل به سرانجام رسانده و در عرصه خدمت‌رسانی به محرومان و نیازمندان جامعه ورود پیدا کرد.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار