۸۰درصدتخت‌های بیمارستان‌های تأمین اجتماعی پراست

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان همدان از راه‌اندازی پلی‌کلینیک تخصصی در ملایر خبر داد و گفت: میزان ضریب اشغال تخت‌های بیمارستان‌های تأمین اجتماعی در استان همدان ۸۰ درصد است
کد خبر: ۶۳۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۲ 17 July 2015
مدیر درمان تأمین اجتماعی استان همدان از راه‌اندازی پلی‌کلینیک تخصصی در ملایر خبر داد و گفت: میزان ضریب اشغال تخت‌های بیمارستان‌های تأمین اجتماعی در استان همدان ۸۰ درصد است.

به گزارش تسنیم، علیرضا صفری درجمع خبرنگاران اظهار داشت: میزان رضایتمندی مردم استان همدان از خدمات بیمارستان‌های تأمین اجتماعی ۸۷ درصد و از خدمات درمان سرپائی ۷۰ درصد است.

وی افزود: تعداد مراجعه کنندگان به بیمارستان‌های تأمین اجتماعی استان همدان بیش از نیروها است در این راستا با افزایش تعداد پزشکان به دنبال رفع مشکلات در بخش درمان سرپائی و کسب رضایتمندی شهروندان هستیم.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان همدان با اشاره به وجود ۲۷۶ تخت فعال تأمین اجتماعی تصریح کرد: ۴۰ درصد پذیرش شدگان در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی بهره‌مند از غیر بیمه تأمین اجتماعی هستند در این راستا ضریب اشغال تخت‌های بیمارستان در استان همدان ۸۰ درصد است.

وی گفت: ۳۲ هزار و ۵۰۰ نفر بیمار در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی استان همدان بستری شدند و امسال در بخش زایمان بیمارستان آتیه همدان میزان انجام به روش سزارین ۳۶.۵ درصد اعلام شده است که نسبت به سال گذشته ۴.۶ درصد کاهش یافته است.

صفری بیان کرد: سال گذشته در استان همدان ۸۷۰ هزار نفر با ۱۶ درصد رشد مورد ویزیت پزشک عمومی، ۱۸ هزار و ۶۰۰ نفر با ۳۷ درصد کاهش مورد ویزیت دندانپزشک‎ها و۷۰ هزار نفر با ۱۲ درصد رشد مورد پذیرش پزشک متخصص قرار گرفتند.

وی عنوان کرد: ۶۹۰ هزار نفر مراجعه به داروخانه تأمین اجتماعی استان همدان و ۵۳ هزار نفر برای انجام رادیولوژی و ۱۲۵ هزار نفر برای آزمایشگاه به مراکز درمانی زیر پوشش سازمان تأمین اجتماعی مراجعه کردند.

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان همدان افزود: ناوگان بیمارستانی با یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به ۶ دستگاه آمبولانس جدید تجهیز شده است و همچنین یک دستگاه سی.تی.اسکن در بیمارستان آتیه نصب شده است که در اوایل مرداد ماه با حضور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی افتتاح می‌شود.

وی گفت: سال گذشته ۳۰ نفر پزشک متخصص، جراح عمومی، داروساز، ارتوپدی و پاتلوژیست جذب شد و همچنین با استقرار متخصص زنان و بیهوشی مقیم در بیمارستان‌ها میزان مرگ و میر زنان کاهش یافته است.

صفری با بیان اینکه پلی‎کلینیک تخصصی در شهرستان ملایر راه‌اندازی می‌شود، افزود: سال گذشته درمانگاه ملایر بازسازی شد و در مجموع ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای تکمیل پروژه‌های عمرانی هزینه شد.

وی با اشاره به اینکه میزان درآمدها نسبت به هزینه‌ها رشد منفی دارد، ابراز کرد: هزینه سالیانه تأمین اجتماعی استان همدان در سال گذشته ۱۸۰ میلیارد تومان بوده است که امسال با رشد ۴۰ درصدی میزان بودجه سالانه به ۲۵۶ میلیارد تومان رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار